Gå til innhold

Hjelp klarlakken flasse av. E82 Fikkset av Bavaria

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !! oppdaget etter vinteren har roet seg, at klarlakken flasser av flere steder på fronten av min e82.

Tok turen ut til Bavaria karroseri på sandnes, snakket med dem. Konkluderte med at noe var galt her, at det ikke var steinsprut etc som ikke dekkes av garentien.

Er det noen andre som har samme problemet?

Leste på Bmw.no :

Når du kjøper en ny BMW, får du kjøregleden med på kjøpet. Fra 2004 har BMW utvidet garantien på karosseriet til hele 12 år og på lakken til 3 år (gjelder førstegangsregistreringer). For hele bilen (unntatt slitedeler), samtlige originale BMW deler og originalt BMW tilbehør gjelder 2 års garanti uten kilometerbegrensning. Derfor er kjøregleden garantert.

Så da håper jeg på at Bmw dekker dette, min bil er kjøpt ny av meg i 18.08.2008.

Beklager har ikke vasket bilen enda :oops::oops:

umha3qwsg3bpgtpdv7i3.jpg

83qfo5xt7xsggzjwut9t.jpg

o6zw2d2gtvmohh8zkvp5.jpg

Skrevet
Er det 2 nye år med garanti når dem lakkerer ???

Har ikke peiling, kan spørre. men tviler på det.

Skrevet

Det skal jo være garanti på lakkeringsjobben også. dette med henvisning til Håndtverkerloven og dens avsnitt vedrørende reklamasjon. Denne mener jeg sier at en må reklamere på skader etc på arbeidet som er utført innen 2 år fra ferdigstillingsdato. Det er ikke BMW som må dekke denne reklamasjonen men håndtverkeren som utførte arbeidet. I dette tilfellet lakkeringsverkstedet.

Samme er det for eksempel med arbeid utført av opprettere og vanlige bilverksteder. Samme gjelder elektrikkere, murere, snekkere, rørleggere og så videre.

Skrevet

Jeg har fått det samme problemet på min E60 2007 mod, men hos meg er det kanalene på høyre side, skal opp til Bilia i morgen og vise bilen. Kjøpte bilen i februar så dette synes jeg var ergerlig, fikk 24 mnd garanti og håper de fikser dette. Det bør ikke være slik på en sopass ny bil synes jeg. :roll:

Skrevet

Girrrrrrrrr

Tror du ikje fa** at de e begynt å flasse på kanalen og. Har skjedd når bavaria vasket bilen. Var ikke noe dær når jeg vasket bilen sist.

Ja ja Tilbake og klage igjen.

Skrevet

Det samme som jeg har, du er heldig du som får det på garantien, min var 1 år for gammel pluss en hel del masse svada svar fra Bilia som jeg overhodet ikke likte. :evil:

Men jeg tror jeg gir f i hele Bilia og skal bestille komplett spoilersett i stedet og da må dette lakkeres uansett.

Skrevet

Da skulle jeg få lakka kanalene også. hvilke drit lakk er de di har brukt?

Vann maling fra grorud barnehage!! Tørr jo nesten ikke vaske bilen etter på.

trojamoss. er sikkert tryggere å kjøpe bil fra bavaria. Var dritnervøs, så for meg en lakk regning på 10000 før jeg snakke med dem. Helt ortenlige og greie å sankke med.

Men det er skandaløst å levere biler me så dårlig lakk.

Hvilke besparelse er det for miljøet når bilen må lakkes to ganger på noen år. Hadde det ikke vært bedre å lakkere skikkelig føste gangen?

• 2 weeks later...
Skrevet

Jada da er bilen avhentet men ny lakk på den ene kanalen. kunne ikke lakke begge sider.

Hadde også kjørt en kampanje på baklytene på e82, bytte begge sider. Kjempe bra for den på høyre side var led lysene ødelagt.

så nå får jeg håpe at lakken flasser av på den andre kanalen inne 6 måneder, slik at jeg får det også pa garentien. :?

Skrevet
Hadde også kjørt en kampanje på baklytene på e82, bytte begge sider. Kjempe bra for den på høyre side var led lysene ødelagt.

Hva var årsaken til baklyktbyttet? Noe som må gjøres på alle E82er eller noe spesielt for din?

Ble paranoid med tanke på lakken nå kjenner jeg, tror bilen må undersøkes grundig idag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...