Kristian Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Hvorfor bytte tilbake til originalt innsug?
S:M:G Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Hvorfor bytte tilbake til originalt innsug? Formulerte meg litt dårlig, skal selvfølgelig gjøre det før tur til BT. Dessuten er jeg ikke noe glad i den som er der nå, så da blir det originalt frem til jeg får laget noe annet med bedre opplegg til luftfilter.
S:M:G Skrevet Desember 24, 2011 Forfatter Skrevet Desember 24, 2011 Da var omsider M3en hentet fra verkstedet, masse småplukk som gjenstår, men ble lei av at den bare sto å¨støvet ned hos oppretteren, greit at noen smådeler mangler, men kunne jo gjort litt annet som hadde deler til. Tar å handler inn resten av delene selv så får de bare få en regning av meg. Er godt jeg får lånt meg varmt og lyst lokale i julen. Lagt på vinterhjulene i dag da ene hjulet etter over to måneder fortsatt sto med dekk som lekker, burde ikke være noe stress å få ordnet noen nye på den tiden. Tror de ble litt stresset da jeg sa i går at jeg hentet bilen i dag. Men folkens, mistenker at GS har gitt meg feil dim. på vinterdekkene, hva skal E30M3 ha på 8x17 felg? Første og riktige, får en pakke smør i premie.
Rollerboy Skrevet Desember 24, 2011 Skrevet Desember 24, 2011 215-40-17? eller 205-40 om bilen er godt senket
Kristian Skrevet Desember 24, 2011 Skrevet Desember 24, 2011 215/40 er etter mitt inntrykk en veldig ugunstig dimensjon, har aldri forstått hvorfor men. Så enten 215/45 eller 225/40 tenker jeg. Greit å ikke ha for mye strekk på vinterdekk da.
S:M:G Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Skrevet Januar 8, 2012 Blitt en stund siden jeg har fått oppdatert litt her. Hentet ut M3en fra oppretteren lille julaften, ble en liten prøvetur og bilvask før bilen ble fint parkert i garasjen for videre reparasjon og pussing. Har så smått begynt å nøste opp i det elektriske anlegget i bilen, da jeg ikke er veldig glad i kabelsko og stømtyv kobling av ting. Har og hatt en gjennomgang av motorledningsnettet, her har det blitt slanket og kortet inn det som kan for å se litt bedre ut i motorrom. Nå har jeg fått bilen ned på jobben for litt sveising av litt rust og fiks av motor, her er det snakk om nye kammer og oppgradering av smøreanlegg. Har litt deler liggende hjemme som jeg pusser litt på innimellom slagene. Har ikke vært førsteprioritet med ren og pen motor på bilen opp igjennom årene så det er litt å ta tak i: Her er resultat av over en times pussing med børste, avfetting og andre godsaker. Og atter en times tid etter å ha funnet ut at stålull is the shit! Etter en liten snokerunde rundt bygget kom jeg over denne lille rustflekken som noen har planer om å fikse Jeg er rimelig overbevist om at en Toyota Dyna ikke er verdt bryet. Nok om det, gleder meg til uken, satser på å få gjort en del fornuftig, update will come...
S:M:G Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Skrevet Januar 10, 2012 Har fåt begynt å pirke litt i M3en på jobb nå, har bare en ting å si... Står litt i stuss på hva jeg skal ta meg til, men foreløpig selges ikke 320en lenger for å si det sånn
S:M:G Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Skrevet Januar 11, 2012 Har kommet over masse ekstra arbeid. Har vært litt tidligere rustfjerning og hulltetting som må ordnes opp i, grå kitt er et dårlig alternativ til rustsveising... har og sett litt slett arbeid fra oppretter og som må ordnes, men skal høre med forsikring og takstmann senere hva kan gjøre med det. Er litt mer positiv i dag da.
S:M:G Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Skrevet Januar 11, 2012 nydelig bil! Fin er den, men er masse igjen før jeg blir fornøyd.
SSM Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Har kommet over masse ekstra arbeid.Har vært litt tidligere rustfjerning og hulltetting som må ordnes opp i, grå kitt er et dårlig alternativ til rustsveising... har og sett litt slett arbeid fra oppretter og som må ordnes, men skal høre med forsikring og takstmann senere hva kan gjøre med det. Er litt mer positiv i dag da. Fikser vel den biffen lett du? Få han der magiske sveiseren din til å sveise, så blir det bra! Så kan du la vere å bruke bilen på vinteren også
S:M:G Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Skrevet Januar 11, 2012 Tar å sveiser det rimelig enkelt selv, men ventetiden på deler engster meg mest. Blir uansett lite turer med bilen nå på "vinteren" har jo begynt litt med motor og bremser og. Fikk meg bremsekraftforsterker ifra golf2 1.3l i går, så da blir det til å bytte motorfester, bunnpannen skal inn til modifisering så snart deler fra junaiten blir sendt, gadd ikke vente på carbon innsuget lenger så fikk meg et komplett tørrsumpanlegg og kjølesystem til oljen for samme prisen, tok ikke med bunnpanne da sveisemannen mekker til en bedre en med en gang(den de selger er til E36 og må moddes uansett). Sånn når jeg har sett bedre over rust og sånt på bilen er det ikke så ille, men oppdaget i går kveld at krasjen min har forplantet seg over til førersiden gjennom tårnstaget og gitt innerskjærmen en lusing, datt litt i do når jeg så det ja. Tok likegjerne å bestilte meg begge innerskjermene nye så vet jeg det blir bra, blir bare litt dibbelt opp med arbeid da den allerede er rettet og lakket i motorrom. Får høre hva takstmann sier i morgen...
S:M:G Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Fått sveist en hel del på førersiden, der hadde rusten krøpet hele veien fra topp til bunn av skjøt mellom innerskjerm og torpedovegg Bare bagateller igjen på den siden. Passasjersiden er det et passelig hull men ikke noe å grine av. Håper på å ha sveist ferdig til uken, da får jeg en liten visitt fra BT som lurer på hva jeg baler med, skal ha motoren skrevet inn i vognkort og De lurte på om de kunne ta en titt på ombyggingen av karosseriet som allerede er godkjent da de har hatt mange henvendelser om dette og de ikke vet helt hva det innebærer. Skal ha kaffen klar jeg... Har og fått beskjed om at delene mine fra Vac motorsports endelig er sendt, tok jo "bare" 3,5 måneder det, greit det var mye tull med et par deler og restordre, men syntes det ble litt drygt. Så nå skal motor ut av bilen, få nye kammer og full sjekk, samt nytt opplegg til annen oljekjøler og tørrsump... Har omsider fått drømmefelgene i hus, etter evig mye leting, så i morgen bærer det av gårde til sandblåsing og deretter sveising av et par sprekker når Dr. Sveis får riktig tilsett Har vært en skikkelig knall uke, måtte det bare fortsette...
winchester Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Ligger et par med slike felger på eBay nå, så relativt strøkne ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå