S:M:G Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Ligger et par med slike felger på eBay nå, så relativt strøkne ut! Hadde vært fett med ferdige strøkne felger ja, men er litt morro å pusse opp noen da, dessuten går det litt inflasjon i hvite sånne så tenkte jeg skulle prøve noe annet.
S:M:G Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Skrevet Januar 24, 2012 Må henge meg på denne tråden Mye gromt Takker for det, Synes det kommer seg ja. Nå gjenstår det bare å få i meg litt motivasjon til å ta resten av rusten og skifte de to siste bremserørene, veldig, VELDIG kjip plassering på de som er igjen, lugg å måtte senke bakstilling bare for å komme til.
S:M:G Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 Har ikke vært mye til oppdateringer her inne på en stund. Men har ikke ligget på latsiden av den grunn. Har blitt mange meter med sveis på bilen da det dukket opp vanvittige mengder med rust, så, har for å ikke overdrive byttet nesten halve torpedoveggen, da det var rustet hele veien fra rammevangen og opp til ytre avstiving på førersiden da det sånn sett ikke var annet enn rust innerskjermen hang i. Kan jo se litt bilder før jeg fortsetter: Her er litt nye forsterkninger til cab. punktet fast for å få riktig bue på torpedovegg: Ny batterikasse: Har og skiftet ut støtsfangeropphengene på sidene og radiatorfestene. Så i bunn og grunn har jeg hatt en full shining av fronten så nå gjenstår det å ta ut motoren for å få litt fin maling oppi der. For å ta vare på min mentale helse har jeg kost meg litt med pussing av felger og bakbremser, har Ksport bak og samme på vei forran, og siden disse har vært lakket sorte for å gjemme seg litt så fant jeg ut at sort skal bort og den originale oransje fargen skal frem igjen. Man kan si hva man vil om Ksport (noe vi ikke trenger å gå veldig mye inn på) de har en ufattelig fet farge som tar seg veldig godt ut i mine felger i allefall. Til neste gang...
S:M:G Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Litt har jeg fått gjort i det siste, fått ferdig motorrom og ledningsnett, mangler kun å trekke ledningene da jeg venter litt med dette til resten av godbitene er montert. Ferdig kittet og grunnet klar for litt lakk Ferdig lakket Evo3 fangeren har endelig blitt skrudd sammen, måtte lage til en gummipakning jeg har ventet på siden november vel å merke. Trimkammer er satt i motoren og ventiler er justert, var ikke lett å få info eller låne meg verktøy for å "nullstille" vanos, men fant ut litt her og der og fikk laget meg eget verktøy til dette, men det blir veldig spennende å starte opp da. Og sist men ikke minst, endelig har det begynt å dukke opp deler fra VACmotorsports, har vært en del frem og tilbake der i gården ja, men god service har jeg fått og de har virkelig gitt det lille ekstra, kommer nok til å handle der senere og men skal være litt påpasselig at jeg ikke tar for mye med en gang. Her er i allefall kolli 1 av 3 pakket ut og telt over Og sakte men sikkert begynner ting å ta form Braketter og drev klare for tørrsumppumpe Etter myye grubling og forskjellige løsninger fant jeg en fin plass for oljekjøleren som jeg fant ut var upraktisk stor når jeg pakket den ut, måtte til med litt god gammeldags sleggemekk for at den skulle gå klar av viften, men denne typen kjøler kan heldigvis bøyes til litt Har og montert Z3 tannstang men det har jeg ikke giddet å bry meg med å fotografere da det ikke er den mest spennende jobben på jord. Det var vel alt for denne gang, det blir ikke lenge til neste update.
S:M:G Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Fin bil du har S:M:G! Følger med Takker for det, ikke ueffen din heller, bare litt småplukk ogjen der i gården.
S:M:G Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Ser bra ut. Specs på kammene? 296 grader durasjon og 12,4mm løft, de groveste kammene fra Schrick før vanos må blokkes av.
Kristian Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Okei, vanosen kan være en fordel og beholde ja:) hvor mange grader er original kammene til sammenligning?
S:M:G Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Okei, vanosen kan være en fordel og beholde ja:) hvor mange grader er original kammene til sammenligning? Var fint lite info jeg fant om originalkammene, men tror ikke jeg er kjempelangt unna når jeg gjetter på rundt 270grader(mener å ha lest 268) og det er vel rundt 10- 10.5mm i løft. Men ikke ta meg på ordet der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå