Gå til innhold

E30"M3" S50B32-LR1, kikker litt på vanosen...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ligger et par med slike felger på eBay nå, så relativt strøkne ut! :)

Hadde vært fett med ferdige strøkne felger ja, men er litt morro å pusse opp noen da, dessuten går det litt inflasjon i hvite sånne så tenkte jeg skulle prøve noe annet.

• Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet
Må henge meg på denne tråden :) Mye gromt ;)

Takker for det, Synes det kommer seg ja.

Nå gjenstår det bare å få i meg litt motivasjon til å ta resten av rusten og skifte de to siste bremserørene, veldig, VELDIG kjip plassering på de som er igjen, lugg å måtte senke bakstilling bare for å komme til.

• 3 weeks later...
Skrevet

Har ikke vært mye til oppdateringer her inne på en stund.

Men har ikke ligget på latsiden av den grunn.

Har blitt mange meter med sveis på bilen da det dukket opp vanvittige mengder med rust, så, har for å ikke overdrive byttet nesten halve torpedoveggen, da det var rustet hele veien fra rammevangen og opp til ytre avstiving på førersiden da det sånn sett ikke var annet enn rust innerskjermen hang i.

Kan jo se litt bilder før jeg fortsetter:

148.jpg

Her er litt nye forsterkninger til cab. punktet fast for å få riktig bue på torpedovegg:

136.jpg

Ny batterikasse:

020-1.jpg

Har og skiftet ut støtsfangeropphengene på sidene og radiatorfestene.

Så i bunn og grunn har jeg hatt en full shining av fronten så nå gjenstår det å ta ut motoren for å få litt fin maling oppi der.

For å ta vare på min mentale helse har jeg kost meg litt med pussing av felger og bakbremser, har Ksport bak og samme på vei forran, og siden disse har vært lakket sorte for å gjemme seg litt så fant jeg ut at sort skal bort og den originale oransje fargen skal frem igjen.

Man kan si hva man vil om Ksport (noe vi ikke trenger å gå veldig mye inn på) de har en ufattelig fet farge som tar seg veldig godt ut i mine felger i allefall.

015.jpg

Til neste gang...

• 3 weeks later...
Skrevet

Litt har jeg fått gjort i det siste, fått ferdig motorrom og ledningsnett, mangler kun å trekke ledningene da jeg venter litt med dette til resten av godbitene er montert.

1005.jpg

Ferdig kittet og grunnet klar for litt lakk

2049.jpg

Ferdig lakket

Evo3 fangeren har endelig blitt skrudd sammen, måtte lage til en gummipakning jeg har ventet på siden november vel å merke.

2041.jpg

Trimkammer er satt i motoren og ventiler er justert, var ikke lett å få info eller låne meg verktøy for å "nullstille" vanos, men fant ut litt her og der og fikk laget meg eget verktøy til dette, men det blir veldig spennende å starte opp da.

2036.jpg

Og sist men ikke minst, endelig har det begynt å dukke opp deler fra VACmotorsports, har vært en del frem og tilbake der i gården ja, men god service har jeg fått og de har virkelig gitt det lille ekstra, kommer nok til å handle der senere og men skal være litt påpasselig at jeg ikke tar for mye med en gang.

Her er i allefall kolli 1 av 3 pakket ut og telt over

1017.jpg

Og sakte men sikkert begynner ting å ta form

1020.jpg

Braketter og drev klare for tørrsumppumpe

1024.jpg

Etter myye grubling og forskjellige løsninger fant jeg en fin plass for oljekjøleren som jeg fant ut var upraktisk stor når jeg pakket den ut,

måtte til med litt god gammeldags sleggemekk for at den skulle gå klar av viften, men denne typen kjøler kan heldigvis bøyes til litt

1029.jpg

Har og montert Z3 tannstang men det har jeg ikke giddet å bry meg med å fotografere da det ikke er den mest spennende jobben på jord.

Det var vel alt for denne gang, det blir ikke lenge til neste update.

Skrevet
Okei, vanosen kan være en fordel og beholde ja:) hvor mange grader er original kammene til sammenligning?

Var fint lite info jeg fant om originalkammene, men tror ikke jeg er kjempelangt unna når jeg gjetter på rundt 270grader(mener å ha lest 268) og det er vel rundt 10- 10.5mm i løft.

Men ikke ta meg på ordet der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...