Gå til innhold

E30"M3" S50B32-LR1, kikker litt på vanosen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snekringen av tørrsumpanlegget er litt på vent pga deler som drøyer, ellers er motorrom, ledningsnett, meste av montering ferdig.

Eneste som hindrer meg i å fræse rundt nå er ett stykk "paralellstag" som BMW kaller de, dvs fjærbeinsbunner i forstilling, får forhåpentlighis lånt meg et par i helgen frem til de de jag har bestilt dukker opp.

Var å hentet deler i dag så jeg kan syssle litt med kjøling av motor, viften har jeg koblet opp med bryter som er koblet i sikringsboks og en litt moddet nødlysbryter, motstand til normalspeeden på vifta er klar for lodding, regner med at det da skal virke knirkefritt. Får vel ordne med litt bilder til folket da, kommer senere på kvelden.

Enn så lenge.

Update, litt bilder:

Her er første gang bilen kjørt ut porten for egen maskin siden 25.desember.

001-1.jpg

Har fått pakket i hop ledningsnett og montert alt som skal monteres etter at dette bildet er tatt, men er ikke bilder jeg tenker mest på når jeg får arbeidslysten...

Et litt eldre bilde, er vel fra rundt du var en tur innom G-racing

066.jpg

Ellers ble jeg veldig fornøyd med opplegget til oljekjøleren.

064.jpg

Og ellers et par bilder jeg hadde slengende

068.jpg

Merk hvor lav bunnpannen er, gleder meg til at denne delen forsvinner, ikke det at den har vært nedi noe på 4 år, men blir kjekt å slippe å engste seg.

067.jpg

Her er locariskjærmer kommet på plass...

Får vel satse på noen helt rykende ferske bilder i morgen kveld tenker jeg...

• Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

Lurer litt på nå som bilen sikkert må en snartur innom lokalt godkjenningsorgan, har noen vist bilen med Ground control topplagre?

Kanskje du Larsen-Racing???

Skrevet
Lurer litt på nå som bilen sikkert må en snartur innom lokalt godkjenningsorgan, har noen vist bilen med Ground control topplagre?

Jeg hadde på orginale når jeg viste den, hadde ikke kjøpt CG lagrene da. Er ganske sikker på at de må av om de oppdager de. Kan jo prøvw å dekke de til med f.eks en kopp fra E36, kanskje E36M3 også, den står det BMW Motorsport på om jeg husker rett :)

Skrevet

Min E30 ble vist med justerbare topplager. Satte bare på en sånn kopp over, det er lurt å gjøre uansett, så det ikke kommer så mye rusk nedi.

Skrevet
Hvor mye kostet lokari innerskjermene? Alt så veldig bra ut! Håper jeg får sett denne live engang :)

De ligger på alt fra 630 til 860 for stykket originalt.

Fikk dette på forsikringen jeg ellers hadde jeg muligens tatt en litt annen løsning, noe avdekking bør være der ellers samler det seg dritt som gnisser i stykker lakken i hjørnet av dørene nede.

Satser på å få med meg et par treff etterhvert så skal ikke se helt bort i fra at du får sett den.

Min E30 ble vist med justerbare topplager. Satte bare på en sånn kopp over, det er lurt å gjøre uansett, så det ikke kommer så mye rusk nedi.

Får satse på denne løsningen i første omgang, men må nok finne på noe lurt da det er skåret ut i tårnene for GC delene.

Kanskje finne noe som kan sitte sammen med tårnstaget.

Når det gjelder ansamling av dritt i topplagrene er jeg mer engstelig for det som kommer fra hjulene, driver å tenker ut en slags mansjett jeg kan sette mellom fjær og øvre fjærskål, som tetter godt ut i kantene...

Skrevet

Noen som vet hvor jeg får fatt i gode spacere med tuv til bilen? Må være 25mm beste hadde vært 23mm...

Leter og etter et bra gulvteppe i mørkegrått, om noen har et liggende å slenge gi en lyd.

Skrevet

Hvis du skaffer 25mm, kan du jo bare dreie av 2mm da. De måler jo ikke å sjekker. På noen H&R spacere jeg kikket på her forleden så kunne man dreie av litt uten at det skulle røpe noenting.

Skrevet
Hvis du skaffer 25mm, kan du jo bare dreie av 2mm da. De måler jo ikke å sjekker. På noen H&R spacere jeg kikket på her forleden så kunne man dreie av litt uten at det skulle røpe noenting.

Var noe i den gaten jeg tenkte på, men vil jo helst ikke fjerne alt for mye overflatebehandling på ting heller, spes ikke alu.

Jeg har uansett ørlite å gå på forran, så 4mm fra eller til skulle gå greit.

006.jpg

Ellers var jeg å tok noen bilder i dag, bilen trenger sårt en vask og en del gnikking. Og selvsagt montere sideskjørtene som jeg stadig glemmer å ta med på verkstedet,

003.jpg

005.jpg

001.jpg

Fikk og en gledelig mail om at resten av delene til smøresystemet er på vei, så da blir det litt mer fiks til uken, to be continued...

Skrevet

Skal bli artigt å "race`e" mot denne igjen. Kanskje med en ny sjåfør som kjører ensa vassere!! :)

Blir spennende å se hvordan det blir med tørrsumpen. Sugler litt på det jeg også.

Skrevet
Skal bli artigt å "race`e" mot denne igjen. Kanskje med en ny sjåfør som kjører ensa vassere!! :)

Blir spennende å se hvordan det blir med tørrsumpen. Sugler litt på det jeg også.

HAHAHA, sist jeg var ute å "racet" eller bare kjørte meg en tur om du vil hadde jeg et ublidt møte med 3 lengder autovern.

Vet ikke helt om denna sjåffisen er så hvass...

Og en annen ting, hvorfor heter det autovern, vernet ikke bilen min nevneverdig, skjønner det der hvor man har fjell eller skrent, men tror jeg hadde sluppet bedre fra det hadde jeg tatt turen inn på plenen bak autovernet.

Er veldig spent på tørrsumpen selv, alltid spennende å bale litt med ting man ikke har vært noe borti før. Skal dokumentere tørrsumpen godt, var noe sparsomt med manual med til greiene, eller det A4 arket med et bilde på var i grunn tragisk, men men, skal vel greie dette og.

Takker for det Larsen, men husk at jeg har en del igjen før jeg når ditt nivå på ting og finnish da, men begynner helt klart å komme seg nå.

G-Racing, Synes de gule lampene tar seg godt ut med fargen på bilen, hadde sorte DE lamper før og jeg synes det ble litt for mørkt forran der. Liker at det er litt kontraster som skiller seg ut. Men gult er ikke nødvendighvis så kult på noen farger da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...