S:M:G Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Det begynner å komme seg med deler nå, lukter snart maskinering. Endelig dukket stempelsettet jeg har ventet på i evigheter og foreløpig ser det veldig bra ut med å nå målet med originale 321hk. Med dette noe beskjedne målet for øyet er det muligens litt overdrevet med et sett med smidde JE stempler med 11,5:1 i kompresjon, men tatt i betraktning prisen på originale stempler var det et rimelig enkelt valg. Grunnen til ønsket om nye stempler: Originalt stempel med veldig, VELDIG fastbrent sot, gnikket, gnuret og skrapte på dette stempelet i en god stund før humøret ble dårlig og kontoen litt slankere... Her er nyervervelsen kontra originalen, tror de ekstra 0,2:1 i kompressjon fra originalt ligger i den konkave toppen mot den originale skålformen: Til slutt et par bilder av råde/stempel komboen som jeg satser på kommer til å trives i motoren i alle fall en liten stund... Da håper jeg på litt varmere vær så det blir mulighet for å jobbe litt på bilen mens man venter på resten av delene, og time hos mannen med bormaskinen, alt over null er godtatt. Til neste...
matsrh Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Har den fastbrente soten så veldig mye å se for effekten egentlig? Men ser veldig bra ut med nye stempler
Dirty Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Har den fastbrente soten så veldig mye å se for effekten egentlig? Men ser veldig bra ut med nye stempler er ikke lenge før de andre stemplene ser like ut
S:M:G Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Har den fastbrente soten så veldig mye å se for effekten egentlig? Men ser veldig bra ut med nye stempler For stemplene sin del, neppe, men når hele forbrenningskammeret ser sånn ut, spesielt ille på eksosventilene, har det litt å si. Her er et stempel som ikke er pusset, man kan si hva man vil, men sånn vil ikke jeg ha deti alle fall: Og et par av de: De ser relativt greie ut i midten, men i ventillommer og langs kantene er det oppunder en mm med drit. er ikke lenge før de andre stemplene ser like ut Greit at stemplene blir brune og svarte, men skal ikke ha noe av tjukke lag med koks og sot som det er på de originale mine. Sånn som dette vil jeg regne som mer normalt brukt stempel Men for all del, kunne vært værre...
matsrh Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Skjønner skjønner, Greit å gjøre det skikkelig når en først har klyvd motoren
S:M:G Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Skrevet Mars 10, 2013 Da det foreløpig ikke er noe spesiell fremgang med motoren å melde om så driver jeg å gnikker litt felger jeg tenker jeg skal ha klare til E30Meet. Tar det groveste nå før det blir sveist litt sprekker. Kjøpte meg en skikkelig god pulverlakkstripper fra Gasolin.no. Denne gjør pulverlakken elastisk og gummiaktig så det er "bare" å dra den av. Etter en god runde med stripper er det klart for å blåse over de Etter en kjapp blåsing ser det med en gang bedre ut, men to eiker og litt sprekker i innerbanen er status. Blir nok ikke banefelger dette nei. Helt rett legering og merke her, 8x18" og vekt på 7.9kg uten lakk. Håper det ikke dukker opp noe annet grums på de andre felgene da denne så verst ut av dem jeg har.
Sund.M3 Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 digger de felgene, kommer til å sitte som et skudd på M3en
S:M:G Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Skrevet Mars 10, 2013 digger de felgene, kommer til å sitte som et skudd på M3en Ja er stas å ha noen sånne, men er skikkelig usikker på farge til de. Må øve litt mer i photoshop så ser jeg hva jeg ender på...
Thunegutt Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Da det foreløpig ikke er noe spesiell fremgang med motoren å melde om så driver jeg å gnikker litt felger jeg tenker jeg skal ha klare til E30Meet. Er der deler du venter på til motoren?
S:M:G Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Da det foreløpig ikke er noe spesiell fremgang med motoren å melde om så driver jeg å gnikker litt felger jeg tenker jeg skal ha klare til E30Meet. Er der deler du venter på til motoren? Ja er noe deler jeg venter på, og bedre økonomi ikke minst, har pushet litt for lite pizzaer hittil i år. Satser på at jeg får bestilt meg resten av delene neste måned.
S:M:G Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Må jo ha hvit farge på de oz hjula Ja tror nok jeg ender opp med det, men har tenkt litt på gunmetall også. En ting er i allefall spikret, det er at uansett hva folk sier blir skriften oransje.
S:M:G Skrevet Mars 21, 2013 Forfatter Skrevet Mars 21, 2013 Liten oppdatering, er ikke veldig mye som skjer om dagen annet enn litt småfiks utenom. Felgene er nå ferdig strippet og så vidt blåst over, så da var de klare til å sendes bort for sveis, retting og lakk. Utenom dette har jeg startet med å reparere en stygg skrape jeg har hatt på ene baksjermen, samtidig tar jeg å banker inn igjen skjermene som har vært skikkelig valset og strukket ut, noe som har irritert meg. Dette er ikke 100% jobb da skjermer og innerskjermer og bakplate skiftes til neste vinter. Noen bilder da. Her er et par før bilder. Her skimter man så vidt hjulet langt inni der, det dreier seg om en 8x17" felg med et15 samt 15mm spacer Er ikke etter min smak med denne ekstra buen på E30M3, så satser å få det litt mer tilbake mot originalt. Her har jeg begynt med hamringen, stålet var lett å manipulere, var verre med betongen som er murt på skjermene. Her har jeg fått spettet og meislet vekk en del av sparkelen, var nesten redd et øyeblikk der at hele M3 breddingen var laget av sparkel En liten bit å måle på, ikke mindre enn 8mm tykt lag med sparkel i denne biten, kikket litt mere på dette og det viser seg at de amatørene som rettet og lakket bilen i fjor la dette laget. Faen det er mye jobb å slipe vekk sånne mengder sparkel. Litt underveis i bankingen, her har jeg tatt vekk spaceren, så begynner å hjelpe. Har brukt en hjulbuevalse for å ha et godt mothold i bakkant underveis, er litt prøving og feiling og en skikkelig utfordring å få motsatt bøy på skjermen og krympe platen i selve buen. Mer og mer fornøyd. Sånn da tror jeg at jeg ikke gidder mer på denne siden... Men det kommer seg, litt avrettingsmasse på nå så sier jeg meg fornøyd. Det var det, jeg hadde å oppdatere med denne gang, prøver å ikke gape over for mye på en gang, men veksler mellom litt karosserifiks og fabrikering av deler til motoren, her satser jeg på å gi en liten update i morgen en gang... Til neste gang.
Sund.M3 Skrevet Mars 21, 2013 Skrevet Mars 21, 2013 ser mye bedre ut nå ja, er veldig enig at over valsede hjulbuer ikke hører hjemme på en M3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå