Gå til innhold

Kan man bruke Non vanos ventilfjærer på en vanos topp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som vet eller har prøvd å bruke de doble ventilfjærene på m50 non vanos på vanos topp?

Skal bruke en vanos topp bygd om til Non vanos med m50 non vanos kammer, brygger og løftere. Ser at vanos toppen har enkle ventilfjærer, mens non vanos har dobble.

For å kjøre litt høyere turtall (7000rpm) hadde det vært en fordel med doble fjører på toppen min.

Kan jeg bytte ut vanosfjærene med nonvanos??

Skrevet

Vanos toppen har vel 6 mm ventilskaft som dermed er lettere enn non vanos som har 7mm?

Har ikke direkte kunnskap om dette selv, men leser jo stadig vekk at de enkle fjærene på vanos topp skal kunne klare 7000 rpm

Skrevet
Vanos toppen har vel 6 mm ventilskaft som dermed er lettere enn non vanos som har 7mm?

Har ikke direkte kunnskap om dette selv, men leser jo stadig vekk at de enkle fjærene på vanos topp skal kunne klare 7000 rpm

Det stemmer det vanos har mindre gods på ventilene ja. som sugemotor så går nok 7000rpm, men jeg i skal kjøre overtrykk. Og har hørt at en ikke bør over 6500 rpm, da kan det være risiko for ventilflyt? tenkte at viss en kombinerte vanos topp med 6mm ventiler og doble fjærer fra non vanos så bør en kunne kjøre 7000 uten problem. Men er det mulig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...