Gå til innhold

forskjell på 163 hk vs. 177 hk (2.0 diesel)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å vurderer ny bil. Da E61 eller E91. Men eg ser an til at i 08 kom der 177 hk isteden for 163 på de før. Men ka er forskjellen på disse to utenom antall hk? Forbruk, svakheter osv???

Skrevet

177hk er nye generasjon motor (N47) mot 163 som er M47TU2.

Komplett aluminiumsmotor, start&stop-teknologi, lavere forbruk, annen turbo, andre dyser osv. osv. osv..

Ville gått for 177 hk'eren, da jeg har prøvd både den og trimmet utgave i E87.

177 hk gikk RÅTT, mens 221 hk'eren gikk helt stygt!

Forøvrig ville jeg pløyd Dieselbibelen til TRF-Racing: viewtopic.php?f=1&t=177720

Skrevet
177hk er nye generasjon motor (N47) mot 163 som er M47TU2.

Komplett aluminiumsmotor, start&stop-teknologi, lavere forbruk, annen turbo, andre dyser osv. osv. osv..

Ville gått for 177 hk'eren, da jeg har prøvd både den og trimmet utgave i E87.

177 hk gikk RÅTT, mens 221 hk'eren gikk helt stygt!

Forøvrig ville jeg pløyd Dieselbibelen til TRF-Racing: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=177720

tenker litt på videresalg også. Kanskje lettere å selge 177 hk'eren om et år eller 3... Men sliter litt med å finne rett bil med rett farge og rett utstyr.

Skrevet

...og rett pris. Rimelig stiv forskjell på 163 og 177 også.

Jeg for min del fant bilen med PERFEKT utstyrspakke, og dreit i motoren. Ikke angret (nevneverdig) i etterkant.

Edit: Men ser jo på billisten din, at motor muligens stiller høyt ;-) Imponerende liste!

  • 4 weeks later...
Skrevet
...og rett pris. Rimelig stiv forskjell på 163 og 177 også.

Jeg for min del fant bilen med PERFEKT utstyrspakke, og dreit i motoren. Ikke angret (nevneverdig) i etterkant.

Edit: Men ser jo på billisten din, at motor muligens stiller høyt ;-) Imponerende liste!

Ja, hvis der e stor forsjell på 177 hk i forhold til 163 tror eg at det må bli 177hk. Litt kjedeli om en kjøper en 163 hk til rundt 300.000,- å føler den går litt for dårlig. Men har og komt fram til det at å ha motorterke biler er litt bortkastet i norge. Da en føler en ikkje får brukt alle hk. Å blitt ganske redd for å miste lappen. Men samtidig hater eg å måtte gire ned å presse en bil bare den ser en motbakke.

Men takk for innspill.

Skrevet

Selv med min 122 hk, føler jeg at motbakker er noe oljebrenneren ler av, så tror ikke du skal frykte det på noen av alternativene.

Dreiemomentet er relativt likt på 143, 163 og 177-utgavene. Bare min som er lavere, med helt ok 280 Nm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...