Gå til innhold

E36 Bunnpanne ?!??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg endte opp med hull i bunnpanna på min 94 E36 318 M43. Jeg sjekka delenummer på bunnpanne til M43 og M40, og i følge bl.a. GS og Realoem så er desse like. Jeg kjøpte meg en bunnpanne fra en 93 318 M40, og de er ikke identiske. M40 har flat pakning mens m43 har sånn tykk o-ring aktig pakning, m40 har en bolt stikkende ut i front og m43 har en ekstra bolt som går ved oljekanalene ned til sila.

Denne ser i grunn mer ut som den bunnpanna man finner til e36 compact 1.9 og E46 318, med andre ord M43B19.

Slik ser den jeg har ut:

!BuzgIyQB2k~$(KGrHqR,!hwEv1+z)szkBMB3rthJL!~~_35.JPG

P1040845.jpg

Slik ser den jeg kjøpte ut, og den alle insisterer på at jeg skal ha:

4.png

Skrevet

Den gjengebolten som stikker ut er til feste av A/C pumpa så den trenger ikke du om du ikke har det.

Jeg kjøpte fra M43 til min M42 (is altså), og der va det slik pakning som du har. Men den er i fra 96. i følge meca/mekonomen så er det forskjellige pakninger på 96 skiftet.. Så det kan vær det har vært skiftet før på bilen din til en nyere? Men den passer på så du kan bruke den.. Bare å kjøpe riktig pakning..

Skrevet

Det var rart. Kan garantere at den kommer fraen 93mod M40 motor. For motoren ligger i traktor skuffen utefor her. Vist du trenger peilepinne røret får du sifra, jeg bare nappet det ut slik at det sku bli enklere og få sendt den, skulle jo selfølgeli ha lagt det med vist jeg viste at det var en annen motor du skulle ha den på.

Skrevet

Rart kan du si ja, jeg må ha hatt midlertidig slag når jeg skrev det der :P

Den skuren er selvfølgelig til servopumpa og ikke A/C. Og peilerørene passer overens de. Skjønner ikke hva jeg har rotet det sammen med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...