NicklasFS Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 hei! lurer på om det er mulig og få godkjent ombygd en bmw e34 stasjonsvogn om til en pickup her i norge? hadde vært veldig rått, vurderer og gjøre det men orker ikke med mindre jeg får det godkjent, er det noen som vet noe om dette? -NicklasFS-
Chris_ Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Hør heller med de som godkjenner det du. Får nok bedre svar der, enn at andre spekulerer her inne.
Z1 Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Bruk heller tida di på noe annet . Vi bor jo i norge . Når mannen fra BT hører om dette så roper han et bestemt NEI
S.Hafsmo Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Jeg lurer litt på hvordan du har tenkt å bevise for BT at bilen har behold styrken etter at du har fjernet en større del av den bærende konstruksjonen? Pick-up'er har jo ofte kraftige rammer under bilen som holder dette sammen. Se bl.a på BMW's egne E34 M5 cabriolet, leste i et blad at bjelken du ser under bilen på dette bildet, faktisk er det for å bevare prototypens styrke.
Ballder Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Den bjelken du ser under der er siste halvpart av løftebukken det.
S.Hafsmo Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Siste halvpart av løftebukken ser du på bildene fra andre siden (hvor 90% av bildene er tatt fra). Det sto i magasinet (BMW Performance om jeg husker rett) at det var en del av den bærende konstruksjonen, og et "bevis" på at dette bare var en prototyp. Edit: dette med bærende konstruksjon er altså ikke noe jeg vet, bare noe jeg har lest.
Ballder Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Og her er e39 M5 touring med just samme forsterkning. Ta en god titt på bildene, så ser du selv.. Her er bilen flyttet litt til siden i forhold til det du postet tidligere. Derfor fremkommer løftebukkens andre halvdel frem på måten du sier på de andre bildene.
Ballder Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Helt klart. Men og få noe slikt til her i norge kan man vel si er mer eller mindre umulig og få til.
S.Hafsmo Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Løftebukken er lengre enn den bjelken som ligger under på det bildet jeg postet, dog ser jeg jo at den ikke er der på det siste bildet du la ut. Fant ikke bladet jeg leste det i sånn i farten, men det spiller forøvrig liten rolle. Bilen må fortsatt forsterkes om du skal skrelle av taket, og det tviler jeg veldig sterkt på at du klarer å få godkjent hos BT.
NicklasFS Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 hadde vært kult som eventuelt en bane bil eller noe sånt lell da skje for deg alle de som kommer til og skje på den vil garantert bli lagt merke til
Ballder Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Vekke litt oppsikt ville det nok gjort, men tror neppe den vil godkjennes i teknisk før banekjøringen heller. Da må det vel være snakk om litt mindre seriøse "banetreff" vil jeg tro.
RoaldJ Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 vi har AKORATT samme løftebukk på jåbb.. får ikke helt formen til å stemme med at den delen du ser under kanaler er løftebukken.. mulig det er noe som ligger oppå løftebukken da. men ser o at lengden ikke stemmer, og at den er mer "kvass" i kantene på endene. (ja, jeg vet at den kan trekkes ut i lengden, men er noe som ikke stemmer) om du ser nøye etter så er den delen av løftebukken du ser hele delen av ligger helt nede på gulvet, mens den andre er løftet opp fra gulvet.. by the way.. tviler på du får godkjent en så stor "oprasjon"
S.Hafsmo Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Og her er e39 M5 touring med just samme forsterkning. hehe ser jo det er løftebukken Fant artikkelen. A certain amount of strengthening was added to the body to make up for the lack of rigidity that came from removing the roof and the B- and C-pillars, but as you can see from the pictures there are a couple of hefty metal rails that run along the side of the car from the front to the rear jacking points which are, to be blunt, to stop it from folding in half.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå