Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har nettopp byttet motor i min e36 sedan .

Sleit med at motoren ikke ville kinne etter motorbytte , har nå byttet motorledningsnett .

Alt virker i å være i orden , men får ikke gnist på pluggene .

Har sjekket over alle kontakter , jordinger og slikt . Og lurer på om det kanskje kan være styreenheten .

Jeg lurer på hvilken styreenhet jeg trenger (det er ikke EWS på bilen) . Hjernen som sitter på nå har blå etikket , husker ikke nr men kan eventuelt få tak i dette .

Skrevet

Ser du skriver at du har sjekka jordinger.

Men er flere jeg har vært bortig inklusiv meg selv som har koblet den svarte ledningen som kommer ut sammen med diagnosekontakta fra den store svarte koblingsboksen til -. Den skal på +

Se om du skjønner bildet:

hz0faveia6wbeyq2o9w8.jpg

Skrevet

Hallo igjen !

Takk for svar fra alle sammen :) .

Jeg driver stort sett bare med rekkeseksere så har ikke så snøring på hjernenummer og slikt til disse firrerene !

Ser bilder til Magnusble her og så måtte jeg jo utom verkstedet i går å kikke på detta !

Går en 2 FETE kabler fra kabelbrua .

1 til pluss pol på batteri og en som er jording , feilsøkingsstykke og coilledninger .

men tegningen sier det skal være 4 kontakter på denne ene fete ledningen fra brua

En til pluss en til minus og coiler pluss feilsøking .

Strippet denne ledningen som menes å kanskje være pluss men den er brun, så kan ikke skjønne at den skal til annet enn jord ?

Har i alle fall tatt noen bilder av ting og tang .

Regner med riktig hjerne er i bruk da den følgte med motoren som var lovet og VIRKE .

Men er jo også derfor jeg spør hva hjernenummeret er og hva slags farge etiketten skal ha for å forsikre meg om at det sitter riktig saker i bilen :) .

Setter pris på svarene jeg får, det hjelper

Legger ved noen bilder så kanskje dere skjønner mer !

oaquzbtx17v5a47yfp9z.jpg

4cmy9sedekasbccxhc0s.jpg

8fsdsq1fycv416qmmcbo.jpg

tzavk1b9dg6bs48b5qma.jpg

15jaa83rleweccrp1e2n.jpg

Er dette ledningen som menes skal inn på Pluss ?

3du9u7npgx6kwukwbq3d.jpg

Takk for svar !:)

Håper noen kan lese utifra bildet fra hjernen om dette er riktig hjerne, men vandt på røde etiketter på EWS fri hjerne på rekkesekser, er det slik på IS motor også ?

Vet ikke hvordan EWS på IS motor fungerer heller jeg, og om de i det heletatt er blitt levert i bil med EWS :)

Skrevet
  poison_4 skrev:
Sliter me det samme på min bil. får ikke gnist etter motor bytte:S aner ikke hva det kan være:S

Hm , håper noen kan svare her da ! Lurer på om kanskje styreenheten er feil .

Skrevet

oaquzbtx17v5a47yfp9z.jpg

Den ledningen som går ut fra fordelingsboksen som har diagnosekontakta på seg skal ha 2 kabler i tilleg til diagnosekontakt.

Lendingen nermest fordelingsboksen er en svart ledning som er + pluss. (altid litt kort så må splitte opp litt får at den skal nå pluss)

Ledning 2 som kommer nermest diagnosekontakta er kort og -negativ.

Den svarte kabelen som er +pluss er den positive strømmen til hjerne, dyser og styring.

Så når den er feilkobla vil bilen oppføre seg normalt bare at den vil ikke starte uan sett hva du gjør, grunnet at det ikke er gnist på pluggene.

• 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...