Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, eg lurte på om noen her har sett 316i med turbo eller hørt om hvordan det tar seg ut, har en 316 skamfin, men seff er motorvolumet litt i underkant. Viss eg skal ha turbo, må jeg jo har forskjellige ting, men eg skifte også Kam aksel og Ecu, må eg også skifte dyser pga mer bensin forbruk og vill dette koste mer en å kjøpe en motor å girkasse?

eg er ikke helt bilfrelst men vet hva eg vill ha :)

Mvh, takker på forhand

Skrevet

Tusen takk for svar, å bytte motor er litt stress, sier ikke at å montere turbo ikke er men å få litt mer futt i den virker ekstremt : /

Skrevet

Bytte motor er veldig enkelt da.

Bygge turbo på en motor krever mye kunnskap og koster mye mere enn en motor.

Du får en ferdig innsatt motor rimeligere enn ett turbobygg

Bygge turbo på en 1,6 liter er vel heller ikke så aktuelt

Skrevet

Ved å skifte motor asså . Men viss eg kjøper 318 kamaksling å ny hjerne ECU å eff annlegg tror du eg kan få rundt 120-125 hk ut av det, og filter

Skrevet

316 og 318 er samme motor så lenge du har e46 og m43 motor så er det 1,9 liter. Forskjelden på disse motorene ligger hovedsakelig i ECU en. kan ikke bytte ecu uten å kode om eller skifte nøkkelset som hører ecu til (pga startsper og chip i nøkkelen)

Hvist du skal bytte motor må du velge en som ikke er eldre en bilen, kreves også info fra hvilke bil den kommer fra om du skal gokjenne. ikke verd stresset.

Du skal jobbe mye for å få noe utav m43 motoren din. koed har sportskam som passer samt grenrør(ca 6000 for begge).

har tukklet en del med denne motoren, men den er ikke så effektiv som en 16 eller 24 valve motor.

Holder på og bygge turbo på en liknende motor, mye arbeid og kostnaddene forsetter og stige.

Er nesten umulig å finne turbo manifold til disse motorene. Må fabrikere selv.

Finnes en gylden regel for trimmin som jeg syntes stemme 1000kr=1hk i groveste laget, og vertfald vend NA trimming.

Så kjør bilen din du og vær fornøyd med det du har. neste gang kjøper du med større motor.

Skrevet

Joda, ews og nøkkel. men må inn og fikse låsene det koster eller bytte chippen i eksisterede nøkler om det går vet ikke jeg.

men den kamen er billigere hos koed tror jeg betalte 2500 med rabat. koster 3200

14hk for 3000kr 316-318 ecu

for cam 3200

grenrør 3500

eksos 3500

ecu omprogramering 4000-5000 for å stilles in til cam etc

da er du oppe i 17200 da kunne sikker du bare kjøpt 318is /ti 320 etc :?

Skrevet

Skal eg ha større motor må eg ha nytt nett mellom aksling osv hive på eff bakpotte og sportfilter å råner rundt eg veldig digg bil 316 til å være 105hk er det oiv i den, er min første bil å er så si meget fornøyd, takker for svar, fikk litt mer modne tanker av bil tuning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...