Gå til innhold

Hvilken lakksprøyte


hao
 Share

Anbefalte innlegg

Eller devilbiss, meget god sprøyte, er vel den og sata som er mest brukt i norge av yrkes lakkerere. jeg har 2 stk devilbiss, og funker knall. det negative er prisen :(

Men skal du bare lakke litt på hobbybasis, så hadde jeg nok gått for denne http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=672 da HVLP sprøyta trenger mere luft. håper du ble noe klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte lenge på sprøyta fra Gasolin. Men nå har det dukket opp en annen som jeg syns er interessant til en rimelig penge

Skal lakkere en gammel bil uten å ha så stort krav til kvalitet første gangen. Mest for å prøve det.

Hva tror dere om denne?.

Noen som har prøvd den?

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkl ... yte-Proff/

Skjønner at begrepet proff er tåpelig for de som er proffe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greie sprøyter de du listet opp, men som noen nevnte er det greit med et anerkjent merke.

Jeg har prøvd mange billig sprøyter, da mest til grunning og fyller, og konklusjonen er at man får det man betaler for.

Jeg kjøpte min SATA jet HVLP sprøyte brukt med en lakkerer, og betalte en tusenlapp for den. Har lakkert calippere, grunnet og sprøytet litt diverse deksel osv.

En annen ulempe er at de billige sprøytene (f.eks den Biltema "proff") kommer med altfor store dyser (1.7-2.0mm) og det bruker man stort sett kun til fyller. Om må du kjøpe dette i tillegg er du fort oppi over halvparten av det en pent brukt proffsprøyte koster.

Og husk: det som er vel så viktig som en god sprøyte, er hvordan du stiller den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...