HansV Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Jeg har en E36 Compact 96mod. som har en vannlekkasje ett eller annet sted. Den mister ca. 1liter på 6 måneder, så jeg skulle gjerne ha fått fikset det. Har funnet ut at den svetter litt ved kobling til radiatoren under dashbordet, men det er så lite at det sannsynligvis lekker flere steder. Er det noen som har noen gode tips til hvor jeg kan lete? Tror ikke det er toppakningen og vannpumpa ser tett ut. Er det bare å bytte O-ringene på koblingene til radiatoren? Må jeg tappe ned kjøleveska, eller kan jeg bare sette på klemmer på slangene i motorrummet? Ellers virker varmeapparate ganske dårlig. Tar lang tid får debt kommer noen varme, og det er ikke så mye som kommer. Kan det være en sammenheng med lekkasjen? Tett radiator? Skal bytte pollenfilter nå og se om det hjelper. Noen som har flere triks? Hvordan løser jeg midtkonsollen på denne bilen? Er det plass til å montere ett 50mm instrument under justeringene for varmeapparatet? Vil ha lambdamåler, og dette ser ut som det beste stede for diskret montering av flere instrumenter. Setevarmen under rompa har også sluttet å virke, men det er fortsatt varme i ryggen. Begge pluggene har spenning, men det er brudd i den ene kretsen i sete. Er det mulig å løsne setetrekket og fikse dette? Jeg lurer også på om det er mulig å få tak i noen seter som passer til en Compact med lavere sittehøyde enn de orginale setene. Jeg har problem med at hode går oppi taken når jeg har på hjelm, men mine 190cm. Må ha skikkelig tilbakelent rånestilling for å ikke skalle i taket, og det er ikke optimalt for banekjøring. Jeg har vanlige seter, ikke sportsseter. Er disse lavere? Har også sett på muligheten til å bygge om understellet på sete, men det er vanskelig å få til på en forsvalig måte. Trenger bare 2-3cm til........ Alle gode forslag mottas med takk!
Akmadden Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Du kan sjekke olja, vis den har krem farge går vannet inn i olja en plass! Også kan du sjekke alle slanger til og fra radiator!
HansV Skrevet April 6, 2011 Forfatter Skrevet April 6, 2011 Olja er helt fin. Jeg har heller ikke funnet lekkasje på noen av slangene. Men det kan være ett sted jeg ikke har funnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå