Gå til innhold

lyd fra sub forsvant

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte idag så plutsligt sluttet subb'en og virke.

Har original radio i e39 og BLAUPUNKT tha-555 forsterker.

Har gått over så og si alt, skiftet sikringer og alt men den vil fortsatt ikke spille. Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke målt spenning nei, har koblet strøm rett fra batteriet med en sikring imellom, og jorda godt! Fikk liv i sub'n her en dag men det kutter fælt når jeg skrur opp sub'n eller vrir opp lyden litt! Irriterer meg grønn på hva det kan være, den får jo nok strøm vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren kan gå i protect om den er jorda dårlig. En annen ting er at forsterkeren kan krangle litt om du kobler i 2 ohm og den ikke er laget for å kunne lastes så langt ned.. Så sjekk jording, og prøv å koble suben i 4 ohm om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du egen forsterker for suben? Er suben typisk på 2 x 4 ohm?

Er ikke mulig for meg å sitte her og si at jordinga di er ok. Kanskje det eneste du trenger å gjøre er å sjekke den, og så kanskje alt funker, ikke sant. Gidder jo ikke gjøre ting mer vanskelig enn absolutt nødvendig, så sjekk jordinga om så bare for å ha det gjort. Tar 10 minutter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål spenningen da mann! har du for lite strøm så er det jo ikke rart at det kutter.... Og glem alt som heter bra lyd når du har høyttalere i hatthylla og sub baki ;)

Når du sier det kutter, er det da bare høyttalere koblet til forsterkeren som kutter, eller kutter spilleren ut også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...