Chris_ Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 Vet ikke om noen av dere så det i går, men i går var det qualifying til dagens kjøring i Long Beach. Årets første runde av FormulaD er i gang! Fredric Aasbø kvalifiserte seg som nummer 24, etter litt tull med styring og servo på den nye Scionen. Et annet høydepunkt, var Essa.. Som ifjord kjørte M3 med V10 fra nye M5. Han har nå byttet til Z4, med S54 motor! Kjøringen i dag begynner ved 20:30, om jeg ikke husker heeeeelt feil. www.driftstream.tv Var også meningen at Kenneth Moen skulle kjøre. Så ikke noe til han, så vet ikke helt hva som skjedde her. Men gøy å følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 Noe av derfor jeg ikke gikk for V10, og tilbake på S54, som jeg mener er noe av det gromeste rekke sekser som fins. Se på Lars Kvissel sin E30 med S54, som bremsa 729 rwd hk på 1.1 kg i trykk. Det er på org motor, kun andre stempel, vanos blokk og just kammdrev. Med en 2JZ Supra motor, må man opp i minst 1.6 kg i ladetrykk + mye mere grom deler i motoren for å få sånne tall. En annen Svenske har bygd 3.4 liter av sin S54, han har 410nm på 2700 rpm, slå den de som tørr med 6 syl motor. Sykt kul den Z4 da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 Se på Lars Kvissel sin E30 med S54, som bremsa 729 rwd hk på 1.1 kg i trykk. Det er på org motor, kun andre stempel, vanos blokk og just kammdrev. Med en 2JZ Supra motor, må man opp i minst 1.6 kg i ladetrykk + mye mere grom deler i motoren for å få sånne tall. Er ingen tvil om at s54 motoren er grom å få ladetrykk på! Men at man trenger så masse gromdeler på en 2JZ for å overgå de talla er vel en sannhet med visse modifikasjoner Har nå sett orginale motorer med oppimot 800whp/900nm med bare turbo, eksos, dyser, IC, ebay grenrør, Datasprut og e85.. Dog med betraktelig mer ladetrykk enn 1.1bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå