Lamek Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 Legger ut ett par bilder av prosjektet mitt.. Startet med dette prosjektet i 1uke før påske. Må jo ha bil å kjøre i sommer. Planene er: Bytte til bilstein B9 med H&R senkefjærer... ferdig Byttet til m5 stabstag med powerflex foringer... ferdig Bytte til e34 m5 bremser fremme... ferdig Montere fjærtårnstag bak... ferdig Rydde opp og vaske motorrom... ferdig Montere 745 motor ferdig Montere frontmontert IC ferdig Kjøre olje rens på motor ferdig [list=]
Lamek Skrevet April 9, 2011 Forfatter Skrevet April 9, 2011 Motor. Er vel en m30b35 bunndel med underspyling og resten er m106
Lamek Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Fikk gjort litt i dag også.. Motoren ligger bare på bunnpanna mot treversen. Venter på ett nutt motorfeste til førersiden også må jeg laget meg ett til andre siden da turboen kommer i veien.. Ogå har jeg selvfølgelig fått litt hjelp:)
oxygaxe Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 Ser bra ut det her steffen. blir det acr i sommer?
Lamek Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Ser bra ut det her steffen. blir det acr i sommer? Ves den hold så lenge:P Sku vel ha hatt på den ett skikkelig sprut.. 1,2 var ladetrykk e vel ikke heilt bra på orginal motorstyring fra 1985:P
E28 TURBO Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 Ingenvitr å kjøre 1,2 på den der. Turboen henger jo ikke med lenger en til 5500 6000 rpm og bråstoppen blir enda bråere med høyere turbotrykk. Org topp pakning tåler ca 1,2 så ville gitt meg på 1 bar. Det gir 400hk om motor er frisk. Blir skikkelig fint dette !!
Lamek Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Ingenvitr å kjøre 1,2 på den der. Turboen henger jo ikke med lenger en til 5500 6000 rpm og bråstoppen blir enda bråere med høyere turbotrykk. Org topp pakning tåler ca 1,2 så ville gitt meg på 1 bar. Det gir 400hk om motor er frisk. Blir skikkelig fint dette !! Han som hadde den før meg hadde prøvd å stille ned turbotrykket med å montere boostcontroller, men endte opp med å øke det mer da årsaken til det høye trykket var at den ventilen som styrer trykket elektronisk ikke virker og har låst seg i nesten lukket posisjon. Skal fjerne den orginale å kun kjøre med boostcontroller fra ppf justert på 0,8bar.
Lamek Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Ett annet problem er at når jeg sjekket oljen på motoren nå var den grå/grønn på farge, men nivået på olja var som normal så jeg håper bare det er kondens siden bilen sansynligvis har stått ute over vinteren eller kanskje 2 vintrer.. kjølevesken ser helt fin ut så jeg har litt vanskelig for å tro at det har lekket ned i olja da den har ganske høyt oljetrykk, 4-6bar... Har ikke hatt start på motoren etter jeg fikk den så jeg ska kjøre igjennom ny olje ett par ganger og se om det blir bedre..
Morty999 Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 over 0,7 bar er for mye på en slik med org motorstyring.. for ikke nok suppe da...
Lamek Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 over 0,7 bar er for mye på en slik med org motorstyring.. for ikke nok suppe da... Da stiller vi ned:)
Ben Are Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Finn deg et sprut, så kan eg hjælp deg med montering og maping om du itj gjør d sjøl. bare itj rot deg borti nå haltech ramel!
Lamek Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 Finn deg et sprut, så kan eg hjælp deg med montering og maping om du itj gjør d sjøl. bare itj rot deg borti nå haltech ramel! Skal montere sprut til høsten.. autronic sm4 eller vipec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå