Gå til innhold

Lamek`s Garasje. e34 550i Alpina:-D


Lamek
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror nok s38'n blir bak selv om diesel'n er standard også. En kompis har en chippa 330d, og den gikk likt ned s38b36'n min helt til 150-160km/t. Etter det begynte jeg såvidt å sige innpå...

Dieselpower er skumlerud, mange som har gått på en smell der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg mer på kjøring på alt annet enn dragrace da.. Og det forsi s38 f.eks er endel kvikkere.. Jeg kan godt gå med på at jeg har feil på mye, men mener fortsatt at s38'n er en vinner på veldig svingete vei pga respons, som en diesel eller bensin turbo motor ikke kan måle seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kjørte jeg mot en 330d på motorvei, røyk fært men gikk ikke akkurat fært. Kjørte LETT fra den med alpinaen med 4 personer i bilen. Så har desverre ikke helt trua siden E28'n min (med S38) går bedre enn alpinaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på endel autoslalom og dieselbilene klarer seg veldig godt der da de klarer seg på kjøring kun i 2.gir... en bensinbil må ned i 1.gir pga for lite dreiemoment..

klart en e30m3 er det få som holder følge med, men det blir jo en bil i en helt annen klasse..

f11 535d 300hk er vel 0,3sek raskere en f11 535i 306hk på 0-100km/t

535d 0-100km/t 5,7sek

535i 0-100km/t 6,0sek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig koster det rundt 100 høvdinger og bygge en rimelig holdbar motor på 500hk

For den prisen får man en rimelig ny og driftsikker diesel motor med et voldsomt moment..

Burde klare 0-100 på 5 sec med over 800nm i en e28...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin har jo et lengre register da du får mer turtall på den, men du får jo ikke effekt før du nermer deg 3000 o/min.. Diesel drar fra 1500 o/min og helt opp..

Har en e61 525d org 177hk chippet til 215hk 500nm og den drar helt til topp. 4600o/min..

Er ikke antydning til effekttap ved høyt turtall. Kjørte den på ccn treffet på acr og en kjenning av meg med en e30 325 som er litt oppkvesset med annen kam osv holdte verken følge med meg i svingene eller på strekkene...

kunne lett ligge bredt i 3.gir og 4.gir i alle svinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk "diskusjonen" en interessant vending..

Dieselen har kurve fra 1500rpm og til 4600rpm sier du = 3100rpm å "gå" på..

Du sier også at en bensin går fra 3000 ca.. En S38 drar fra ca 3500, men gir seg ikke før rundt 8000rpm, altså 4500rpm..

Om man da GIRER ting "riktig" er en bensinmotor overlegen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m5 sedan 3,8. 340hk 409nm. egenvekt: 1 670 kg. 0-100 5,9sek

f11 535da 299,6hk 600nm. egenvekt: 1825 kg. 0-100 5,7sek.

Tyngre bil, automatgir. s38 må nok takke for seg tror jeg.. om du hadde satt denne motoren med manuellkasse i en e34 med samme understell osv så hadde ivertfall s38 fått noe å bryne seg på etter mitt skjønn.. atpåtill har dieselen 800ccm mindre motorvolum..

s38 er på en annen side bygget for en sportsbil..

n57 er bygget for drivstofføkonomi og comfort... hvordan ville denne dieselen vert om den hadde blitt bygget for en "M-Bil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem hadde ALDRI bygd en diesel for å bruke i en "M" bil, fordi det er kjedelig og kjedelig....

Sikkert fint drag, men ikke noe sportsbil som du selv sier.. Ikke se deg blind på 0-100 tider, man kjører vel ikke 0-100-0-100-0-100 hele tiden??? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...