Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sommerhjula mine har ET35, og når jeg monterte coilovers så fikk jeg ikke på hjula med mindre jeg hadde på 15mm spacer! Bilen (e36) skal ha ET42 (tror jeg) originalt. Men hvilken vei må jeg gå for å finne noen felger som passer? Må jeg ha innpress som er mer, eller mindre enn 35?

Er på leit etter nye felger, og det hadde vært greit å vite hva jeg skal lete etter med tanke på innpress ;) Vil jo aller helst slippe å bruke spacere i det hele tatt! Men så har vi den norske lover som sier at man kan kun fravike 7,5mm(?) fra originalt innpress.. Finnes det da felger som jeg kan kombinere med coiloversene og det fortsatt er lovlig?

Skrevet
Sommerhjula mine har ET35, og når jeg monterte coilovers så fikk jeg ikke på hjula med mindre jeg hadde på 15mm spacer! Bilen (e36) skal ha ET42 (tror jeg) originalt. Men hvilken vei må jeg gå for å finne noen felger som passer? Må jeg ha innpress som er mer, eller mindre enn 35?

Er på leit etter nye felger, og det hadde vært greit å vite hva jeg skal lete etter med tanke på innpress ;) Vil jo aller helst slippe å bruke spacere i det hele tatt! Men så har vi den norske lover som sier at man kan kun fravike 7,5mm(?) fra originalt innpress.. Finnes det da felger som jeg kan kombinere med coiloversene og det fortsatt er lovlig?

Jeg har et35 felger og coilovers, dette gikk fint overens !

men et42 som egentlig skal sitte er enda værre :) .

Lo lavere tall innpresset sier jo lenger ut bygger felgen ;) .

et42 så bygger det lite , et35 bygger mer .

Men spiller jo inn med felgbredde osv også dette her :) .

Mine et42 felger går med 5 mm spacer, uten spacer subber loddene på innersiden av felgen, men med et35 merker jeg ingen ting :)

Skrevet

Du bør ha mindre innpress hvis du skal ha felgen lenger ut ja. Har hørt flere sliter med det samme ved montering av coilovers.

Skrevet

mine felger er 8,5" x17" men når du sier at et35 skal gå fint så ble jeg litt i tvil om mine felger faktisk er et35.. det må sjekkes!

Skrevet

det står ikke innpress på sommerhjula mine :? må ha blandet et35 med vinterhjula som går på uten spacere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...