Gå til innhold

HJELP:-P E36 starter helt fint men dauer helt på høyt turtal

kjetil_88
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var og kjøpte en BMW E36 323IA i helgen.

Jeg hentet bilen i Oslo og skulle kjøre den til Stavanger.

Selvfølgelig kjørte jeg litt røft med den på vei hjem.. :-P Å når jeg var 2 km hjemme fra begynte den og tulle.. Jeg trodde først at jeg var godt tom for bensin ettersom måleren var nede på reserve tanken men den svev på tomgang uten om at turtallet dabbet lit, men da jeg skulle akselerere så kom den bare opp til 4-5 tusen omdreininger og så sank turtallet og jeg måtte pompe på gasspedalen for og ungå at den stoppet helt... det kommer også en litt rar lyd da den blir kjørt opp på turtallet som jeg ikke liker.. Jeg jeg er usikker på om det har noe med bensin tilførselen til motoren. Jeg har også funnet en sprekk i gummi slangen som går mellom luftmengde måleren og motoren, vet ikke om det kan ha så stor effekt på motoren.. Så vist det er noen der ute som kanskje vet hva som skal til for og fikse problemet, så setter jeg veldig pris på deres råd/tips

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man begynner alltid med det lette først.

Begynn med å fylle en ca 30 liter blyfri 98 på den+omega dyserens..Hvis du har kjørt på reserven så kan det godt hende at det har kommet med noe dritt i bånn fra bensintanken.Over til den slagen så er det greit å bytte den ut..Den går på falskluft nå,er ingen motor som maler som en katt da :)

Er søndag idag,så du for uansett ikke kjøpt en slange idag.Surr litt duckteip rundt slangen,så ser du hva som skjer.Blir det bra,så bestiller du deg en ny imorgen.

Er også greit å bytte ut tennplugger+luftfilter..

Da er du på god vei med feilsøking.Tennplugger og sånt er noe som er greit å bytte uansett etter at man overtar bilen etter forrige eier..

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...