Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg startet bilen min idag og da begynte motoren å fjuske og jage opp og ned mellom 800 rpm og 600 rpm. Bilen er en e34 520i med M50B20. Jeg kjørte med dette en stund, med varierende effekt. Plutselig så ville ikke motoren opp på turtall, og jeg måtte pumpe en hel del på gassen for å i det hele tatt holde den i live.

Ved fullt gasspådrag akselererte bilen opp mot 4500 RPM før det ble bom stopp i akselerasjon. Det virket som om bilen ikke fikk bensin, eller noe luft for den sakens skyld. Når turtallet da gikk ned igjen, responderte motoren igjen, men ikke som "normalt".

Jeg kjørte hjem, og koblet ut LMM. Da ble det en merkbar forskjell i turtall, og motoren gikk helt jevnt og fint! - også ved gasspådrag.

Jeg har null erfaring med LMM fra før, men har søkt meg fram til at det trolig er denne som det er feil på. Den så helt ren og pen ut, og de små trådene var hele.

Er det farlig å kjøre uten LMM? Kan det være noe annet som er galt enn LMM? Dvs, hva kobles ut når LMM frakobles?

Håper på svar :)

Skrevet

Ny oppdatering på problemet:

Jeg kjørte et stykke i nødprogram, med LMM avkoblet. Så tok jeg LMM inn og renset den i rødsprit. Jeg brukte q-tips forsiktig på trådene, og på den lille metallplaten. Alle disse delene var helt møkkete.

Tok deretter av minuspol på batteri, monterte LMM. Etter en halvtime prøvde jeg å starte motoren, noe som forsåvidt gikk greit. - Den startet til slutt. Bilen gikk da ugjevnt på turtall, men jeg har inntrykk av at den gikk bedre nå enn før eg tok LMM ut og vasket den.

Med motoren i gang koblet jeg kontakten på LMM ut, og da døde motoren. Etter dette har jeg ikke klart å få start på den igjen!

Kan lambdasonden være synderen i dette tilfellet?

-Olav

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...