Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, Glassluka bak på min 2005 E61 virker ikke lenger, Jeg har lest at kabel brudd er et kjent problem, jeg mistenker dette siden radioen også har fått dårlige signaler..Men har også lest at bryteren også er en kjent feil! men for og komme till kablene må jo glassluka åpnes?? Noen som kan fortelle meg hvordan man bytter microbryteren, og evt for opp glassluka så jeg får sjekket kablene?? Takker for svar!! :)

Skrevet

Sjekk først kabelgaten mellom bagasjedøra og taktrekket. vanlig at det er brudd under taktrekket og / eller i kabelgaten. Denne kan vippes opp med en skrutrekker. Bare vær obs på at du ikke skader gummipakkningen til bagasjedøra når du vipper disse "gatene" opp.

Har ikke hørt at det har vært mye problemer med microbryterne på E61, kun kabelbrudd eller modullen som har fått for mye fuktighet og har blitt ødelagt i ettertid.

Edit: Ser nå at du får dårlige radio signaler, da er det modulen som står bak plastdekselen ovenfor glassluken. Skulle visst være en easyfix.

Skrevet

Du beskriver problremet jeg hadde sist. Da var det kaberlbrudd :( Pluss at jeg hadde fått fukt inn til radiodelen. Men primært var det kabelbrudd som hadde forårsakete begge deler :D

Skrevet
Sjekk først kabelgaten mellom bagasjedøra og taktrekket. vanlig at det er brudd under taktrekket og / eller i kabelgaten. Denne kan vippes opp med en skrutrekker. Bare vær obs på at du ikke skader gummipakkningen til bagasjedøra når du vipper disse "gatene" opp.

Har ikke hørt at det har vært mye problemer med microbryterne på E61, kun kabelbrudd eller modullen som har fått for mye fuktighet og har blitt ødelagt i ettertid.

Edit: Ser nå at du får dårlige radio signaler, da er det modulen som står bak plastdekselen ovenfor glassluken. Skulle visst være en easyfix.

Takk for kjapt svar!! :)

Kan denne vippes opp uten at glassluka er åpnet?

så en DIY der dem hadde av baklukespoileren for og komme til, noen måte og åpne glassluken manuelt??

Skrevet

Bagasjedøren må være åpen, trenger ikke å åpne glassluka nei.

For all del, om du har garanti på bilen, så sjekk dette hos bmw først, om ikke, ta ned taktrekket litt og sjekk ledningene før du går over til kabelgatene.

Det er mulig du har problemer med modullen og ledningene. Men ville først ha prøvd modullen da det virker som denne er deffekt. Denne finner du når du demonterer det svarte plastdekselet på bagasjedøren over glassluken om jeg ikke tar helt feil.

Dette problemet har blitt tatt opp en rekke ganger, så det er bare å søke dette opp. På den store E60/E61 tråden finner du mye nyttig info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...