Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og kjørte litt her tidligere, og parkerte 10 min med bilen på tomgang. Da jeg skulle rygge og kjøre videre, så ser jeg en oljeflekk på asfalten der jeg stod, og den kom fra bakerst på motoren ca. Da jeg lyste ned og kjikket på motoren, ser jeg at det lekker litt helt bak på motoren, under grenrørene.. Er det fra bunnpanna da eller?

Er dette et vanlig syndrom, eller bare tilfeldighet?

Kan det tettes med paknings-sement/pasta om det er fra bunnpanna?

MVH :)

Skrevet

Omega 917 funker som en pakningsfornyer, så kan hende dette funker på den. Såklart, det beste er å skru av panna og bytte pakingen :) 917 selges på Mekonomen, BilXtra osv osv

Skrevet

Den Omega Oljelekkasjestoppern du prater om kosta jo 500kr! Nesten det samme som en ny pakning... Kan lekkasjen tettes med flytende pakning?

Skrevet

Nei, det kan den ikke. Flytende pakning har ingenting på en motor og gjøre. Tenk og få den inn i motoren. Adjø til den. Titt litt nærmere og vær helt sikker på at det er bunnpanneakningen og bytt denne. Dette får du til !

Skrevet

Alt som har av type tilsetningsmidler til sånne ting, er som regel i de fleste tilfeller kun en midlertidig løsning. Skal du ha det 100 % igjen, så kjøper du pakning, bretter opp ermene og bytter pakningen! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...