doffa Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Lå bak deg utover mot Bud på fredag du, haha. Kjørte en skabbete stygg E36. Var morsomt når dere ga på ut av bomstasjonen etter tunnelen i Molde. det va du det ja:) synst det var noe kjent med fjeset ditt men jeg var så inn the sone at jeg ikke registrerte at det var deg:) ja det funker fælt slik oppsettet er nå 3,0 M3 chippet til ...hk med den rette eksoslyden:) 325 diff utveksling fra M3 e30. 3" eksos fra midten av bilen og bak i rustfritt stål:) Sku hatt en diff som har 315 m sperre.... ligger litt høyt i 80km/t på 2300 o/min:( såg litt sliten ut den e36 der ja, hvor er E30? er ikke du ferdig enda:)
winchester Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Ja, hehe. Jeg tenkte kanskje det var du som kjørte stasjonsvognen, men var ikke 100% sikker før jeg sjekket navnet i ruta på treffet. Den hørtes jo hvertfall frisk og morsom ut. Hehe, veldig sliten. Nei, mangler jo fortsatt den fronten da vet du. Har hatt en liten pause nå, men er fullt motivert etter treffet som var.
PM.Hagadøkken Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Må vere mye trykk inni hodet på den som mener de klarer å dra ut 500 suge hester av en S50B30 da i tilfelle!Edit: Altså, MYE er mulig, men det der har jeg lite tru på. Jeg har sett Cosworth suge motor på 411hk, med over 14 i kompressjon. dumt å dra opp igjen dette, men jeg vil gjerne vite hvor mye volum den cosworthmotoren var på, for det høres mye ut Liker det jeg ser her, virker gjennomført, skal garantert følge med her!
doffa Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Her kommer noen bilder fra motor nr1.. havari etter 35 min kjøring mellom 50-80km/t stygg skade på veiv og råder på syl 1 motorbytte her er vi i full gang med ledningsnett bytte å klokka er 2:30 på natta Bunnpanne full av spon
doffa Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 nye motor`n cjørt på cartrol hele livet sitt:) rent å pent:) motor med havari er der brukt shell olje;( ikke fullt så bra.... GS preformance clutch:) Straks klar til montering i bil, dette er dag 2 av 3 dager helg. bilen er steamet under å nå har den fått ett tykkt lag med overlakkbar Carosol body spray. samme som brukes på kanaler og hjulbuer,
doffa Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 har vel brukt totalt med havariet 150-230 timer i inn og ut montering av motor og gir mellom 4-7 ganger:) men nå har jeg ok Kirri funnet en svin lett måte å få ut motor og gir eller kun og ta av girkasse:) kalles vel innøvd planke kjøring:) siste montering av motor og gir var fra pallen til innmontert i bil med motor ferdig shimset opp 1,5 timer i forhold til første gang vi kødda i 3-5 tima om hvordan i svarte vi får inn en motor som er så stor på m20 måten. vi tok rett som det var å løsnet travers, tok av styre kuler og bærekuler pluss casterforinger. slapp ned traversen slik det ble ett åpent hull under bilen. jekka motor inn i bilen med en jekketralle som løfter 2.30m høyt. så den jekket vi til perfekt arbeids høyde. så har Jeg en motorjekk/tvinge som går tvers over motorommet. monterer den fast i motor rundt grenrør og rundt motorfeste på andre siden. jekka motor oppi bilen slik at vi fikk feste girkassen bak. løftet bilen opp å vips motoren henger igjen i motorommet så da er det bare og montere travers under lett som bare det:) kansje dette hjelper noen til å lette arbeidet med noe slikt engang,
doffa Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 kommer mange flere bilder i morra. mer på jobb cam:)
doffa Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 her er noen flere bilder av modifisering M3 motor til e30 custom modda oljetrykk modda til fylle skruen på girkasse slik at jeg fikk festet en tempsensor der:) greit og vite om kassen blir too hot;) Den til venste er til girkasse temp og høyre er oljetrykk, skal ha i motor olje temp oxo.
doffa Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 ja spesielt når olje lampa lyser svakt å der er oljetrykk. var litt skeptisk før e satt på sensoren til olja. men no ser jo e at der e trykk. å e ikke det trykk oppe i toppen der så er der ikke trykk i resten av skiten heller. siste plassen det kjem trykk e akurat der dinne e festa. orginal plassen for sjekk av oljetrykk:)
doffa Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 monterte ny bensinpumpe i går etter litt overtid på jobb, men den gleden varte ikke lenger enn 1,5km før den slutta å fungere, fikk tak på en brukt 3,8 pumpe som fungerte heilt fint i 5 min:) så det som skulle ta 1-2 timer tok plutselig nesten 6 timer med moddifisering og demodd etter defekt M5 3,8 pumpe. Klokka blei plutselig 3 på natta istedefor 9 på kvelden:) så da var det på igjen med den gammle org som sto i slik at jeg såpass kom meg hjem. Tidligere igår på dagen skulle jeg montere ett effektanlegg fra supersport på en e60 525 DT 07 mod, sånn dobbel eksos med ny carbon defuser bak. vanligvis en jobb som tar 2-2,5 time med litt kødding:) Hele greia var at bilen her har sånn luftfjør system bak, å kompressoren ligger såklart akkurat det røret til til høgre eksos skal stå. Så da måtte det starte med flytting av kompressor å kappe det nye eksos røret ved hjulbrønnen så starte på ny derfra å bak. Bygge eksosen ned å under, det skulle vise seg at det ikke skulle bli en så enkelsak som først tenktk og trodd, tvertimot ett lite helvette å få på plass. Måtte oxo lage ett varmeskjold noe som ikke var der fra før å det tik jo sin tid et oxo. Der var kun ett plast deksel før å det måtte jeg kappe en gate i slik at eksos ligger fritt. Fant fram en alu plate å kappet ut ett stykke som skulle bankes og bøyes til ett slikt skjold....... Så en jobb som vanligvis skal ta maks 2,5 timer tok 9 timer..... Ett lite stykke helvette mildt sagt...... PLUG AND PLAY LIKSOM....... HØØØØØØØØ.... så dagen starta utrolig bra....NOT så kom bensinpumpe problemet oppå det hele..... i går var det sen store problem dagen får å si det mildt.
Eksos Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Kanon med oljetrykk Alle bila skulle blitt levert med slikt egentlig.. På 318i'n e det tut å kjør, ryke motorn so ryke motorn Høres ikkje ut som en bra start på dagen akkurat! Her starta dagen med vakre toner fra Rybak, en ny sang som han av alle ting synge på svensk... Argh...
jacooob Skrevet Juni 19, 2011 Skrevet Juni 19, 2011 Veldig tøft prosjekt:D såg det var snakk om nokke turbo greier lenger oppe i tråden så tengte ej skulle hive ut en link til ett kit ej va tengt å ha på min bil før den blei solgt:D http://racemarque.com/index.php?page=sh ... &Itemid=64 såg du va ned på vw-audi treffe i olsvika å la jenn nokke gummi:D veldig fin bil me rett motor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå