Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Fikk montert nytt panser på bilen min i dag. En av låsepinnene (på førersiden) er stuck, så jeg fått ikke opp panseret igjen. Regner med at den ble skrudd på i litt feil posisjon.

Har prøvd det meste med kabelen. Har tatt ut grillen, og skal skru "pinnen" løs fra innsiden av panseret. Men problemet er at det er lite plass til å skru der.

Altså dennne som jeg skal sku løs: http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Hood-Lock-Upper-Portion-(Mounts-to-the-Hood)-E39-99-03-540i-Touring__51238176594-GENUINE-E39540W.aspx

Prøvde men en liten skralle + torx-bit, men det var ikke nok plass..

Andre som har gjort dette? Hva slags verktøy tar så lite plass at det jeg kommer til der? Sinnsykt irriterende greier :evil:

Skrevet

Jeg gjorde det samme på en e36, fikk så moment til slutt at jeg sleit av vireen uten at panseret åpnet seg, og den låse pinnen i panseret satt så godt at jeg ikke fikk skrudd den ut, så endre med å ta av lokket på selve låse mekanismen med et skruhjern, da kom man til og fikk vridd åpneren manuelt.

tror foresten ikke jeg trengte å ta lokket helt av, trengte bare løsne det litt slik at jeg kom til en liten arm inni der.

Skrevet

Takker for tips :). Fikk omsider opp panseret. Vi måtte være to for å få det opp. En trykket panseret ned, mens en annen presset den låsepinnen til siden. Ikke mye klaring der inne, så droppet å skru løs låsen. Måtte lage en L-formet jernpinne som vi dro/presset med. Fryktelig mye styr bare for en lås som var satt på litt feil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...