Gå til innhold

Valg av sveiseapparat!

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner det er på tide å invistere i et skikkelig skveseapparat. Så trenger noe tips og anbefalinger. Jeg tenker rundt 7-9000kr klassen, og IKKE kjip greier som Biltema.

Det jeg har sett mest på er ESAB Caddy C200i, det er et veldig bra apparat har jeg hørt fra flere.

Kemppi Minarc 180A er også et alternativ.

Så noen som har noe tips og anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kemppi MinArc 150A. Kanonapparat jeg har lært meg å sveise fra scratch med, masse utvalg i reservedeler og alternative deler.

Personlig har jeg ikke noe problem med kina apparat, med mindre man ikke skal sveise mye. Dyreste Biltema MIG'en er et kjempeapparat, som en kompis av meg har sveiset LENGE og MYE med, uten noe som helst problemer. I mange år. I grenseland kort slangepakke bare.

http://www.industrinett.no/wsp/tess/fro ... deid=12954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått knall pris på et Kemppi MinArc Mig 180A, det er jo et dyrere apparat en ESAB. Men det har mye godt de samme funksjonene.

Jeg har lyst å ha den funksjonen der man velger plate tjukkelse og da justerer apparatet seg selv etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kemppi alle dager! Jeg sveiser mye, både mig og tig, og en kompis kjøpte nettopp et Minarc 180 som jeg prøvde i helga. Jævli bra apparat, skal kjøpe meg et slikt selv for gamle mig-en begynner å bli slitt.. :) Så bare kjøp et slikt du, du blir garantert fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kemppi er et veldig bra apparat ja, sveisa veldig mye med Kemppi på gamle jobben selv.

Eneste problemer jeg har hatt er slangepakker som kødder og motorer til trådmating som må skiftes.. Men er billig og greit å få tak i reservedeler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...