Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veien jeg kjørte på hadde slike dype riller etter midtstripa for å hindre at man sovner. Under en forbikjøring mens jeg krysset midtstripa og det ristet voldsomt virket det som noe løsnet ved venstre bakhjul et sted. Det smalt og slo en del og så ga det seg.

Trodde først at et oppheng til eksosanlegget hadde løsnet, men det var ikke det.Etter at dette skjedde kan lyden av smell og slag komme med ujevne mellomrom.

Var på verksted og fikk en mekaniker til å kontrollere under bilen, men han kunne ikke se noe galt. Han prøvekjørte også men fikk selvsagt ikke fram ulydene da.

Hva kan ha skjedd, kan det ha noe bremsecaliperen å gjøre? Det er ingen vibrasjoner å merke. Kun at det av og til smeller og slår, noen ganger svakt, andre ganger så kraftig at jeg er redd noe skal slites i stykker til gangs.

Bilen er en 320D Touring automat. 2002 mod.

Skrevet

Kanskje litt søkt i dette tilfelle, men likevel - sjekk fjærer bak.

Har opplevd flere brudd på disse, under helt vanlig kjøring.

Kan være litt vanskelig å se, men ryker gjerne nede mot bærearmen...

Skrevet

Skal sjekke dem, men får det ikke helt å stemme med de ulydene som oppstår. Noen ganger hørtes det nesten ut på samme måten som et eksosanlegg som subber nedi asfalten.

En ting jeg kom til å tenke på. På disse bilene er det vel trommelbremser som parkeringsbrems? Kan noe av leamikken inne i trommelen ha løsnet?

Skrevet

Jeg hadde rett med hensyn til parkeringsbremsen. Hullet i bremseskjoldet til bremseskoenes låsepinne hadde rustet/utvidet seg slik at ene låsepinnen hadde ramlet av og det var fullt kaos inne i trommelen.

Men når det gjelder bremseskjoldet, hva er best, sette på nytt skjold, eller er det noen mulighet for å bruke noen form for skive der hullet har blitt for stort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...