Audi4life Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Hey, Sittet under E30 i en god time og fundert hvordan jeg får kula som sitter på styrestaget in i lageret som sitter på staget Styresnekke går inn i ?? Var i ferd med å bytte endeledd når jeg dro litt i styrestaget og fant ut at det var trolig kula som var slitt og ikke selve endeleddet ettersom jeg fikk fremkalt lyden man får når man svinger og har slitne endeledd ( Noen som har noe kunskap om at det er vel alltid kula som blir slitt og ikke lageret det sitter i, ettersom da må jeg kjøpe hele staget styresnekka sitter i?? ) Sittet og kost meg litt med hayens men den søte boka hjalp litt lite på dette.
Forbiss Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Viss det er indre styrekule du snakker om så går det ikkje an å dele dette ved kula. Må selfølgelig byttes komplett. Skrues ut av tannstanga og skrur av ytre styrekule. Hadde det vært meg hadde eg bytta både indre og ytre:)
Audi4life Skrevet April 12, 2011 Forfatter Skrevet April 12, 2011 Ja var det jeg trodde jeg måtte jeg også, men dro på bilextra og kjøpte indre og ytre endeledd, men hvis jeg ikke kan bytte det uten å bytte hele Leddet skjønner jeg ikke hvorfor jeg kan kjøpe både indre og ytre sammen, må jo være mulig å bytte ting di selger uten å sveise :S
Rogeren Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Hvis du har de nye delene foran deg uten å se hvordan det skal sammen, da foreslår jeg at du lar noen som vet hva de driver med fikse dette for deg. Og ta en hjulstilling etterpå... Det er nok av trafikkfarlige biler... Se på delekatalogen, så ser du gjerne bedre hvordan det skal gjøres. Og dette kan selvfølgelig byttes uten å sveises. Og hvilket lager snakker du om? Indre endeledd eller styrestag som noen kaller det, er skrudd i tannstang. Deretter setter du på gummimansjetten, og skrur innpå ytre endeledd.
Audi4life Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Nope har ikke delene før i dag, men så på bilde til BilExtra før jeg bestilte og utifra bilde kommer delene som indre og ytre endeledd med kun kula og ikke kulelageret som sitter på tannstanga, og hadde liten tro på at det utvidder seg nok til å bruke en presse og dytte kula inn i lageret på tannstanga (fikk noen tips på bilforumet også). Det med sveisinga var mest en fleip ettersom man svekker stålet for mye, men fikk ikke sett innover i kulelageret på tannstanga før jeg postet spm'et. blir en firehjulskontrol etter bytte av endeledd ja..
SSM Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Det er ikke noe kulelager på tannstanga....! Slik ser hele greiene ut, du ser gjengene i enden der. Du skal skru ut hele den. Ta bort den mansjetten først så ser du det bedre.
Audi4life Skrevet April 15, 2011 Forfatter Skrevet April 15, 2011 Tusen hjerlig takk der fikk jeg svar på spm mitt det så utifra bilde til bilextra at jeg kun fikk kula som lå under gummimansjetten og ikke festet til kula, og klarte ikke tenke ut hvordan jeg skulle få kula inn i (jeg kalte det et lager, mer er jo bare en hylse som holder kula) og uten delen fremme så veit jeg det er kompetente folk her som kan få meg til å sove godt om kveldene uten å ligge å gruble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå