Petter`n Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Hvordan sjekker jeg oljenivået på min girkasse? Hvor mange liter skal det være? Har problemer med konverteren tror jeg siden bilen durer mye ved lav gasspådrag. Mye fra 70-90km/t. Hadde bilen på verksted for oljeskift på girkassa og var helt fin i 2 dager og ble bare værre en før jeg skifta olja. Derfor tenkte jeg å prøve å fylle på 1L til med olje for å se om det blir noe bedre. Oljen ble byttet på 140.000km 2003mod 320D Automat A5S 390R - XR (ifølge Real OEM)
///M85 Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 er vel 3liter utifra denne siden http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=3131&contentId=7066587
Petter`n Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 er vel 3liter utifra denne sidenhttp://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=3131&contentId=7066587 Ettersom hva de på GS bildeler sa, så skulle jeg ha 7L. Men vet noen hvordan man sjekker oljenivået? Jeg kan ikke finne noe peilepinne
hillmar Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Her er en guide på hvordan det gjøres på ZF-kasser. http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=167 Tror ikke det er veldig annerledes på GM-kassa di. Som du ser av guiden så kan man ikke si at det går på så og så mange liter, man fyller til det renner over (og olja har riktig temp). Men vil tippe at man får bytta ca. 4 liter ved et vanlig oljeskift. Ved flushing får man bytta mer da man får bytta det som ligger i convertern ol. også. Pass på å fyll riktig olje da, hvis du skal etterfylle selv. Men hvis det har blitt verre etter at et verksted bytta olja ville jeg dratt til de og bedt de fikse det...
Petter`n Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Jeg snakka me de på verksted men fikk da kun beskjed om at konverteren var gåen og et prisoverslag på 20000kr for å bytte den. Uansett hva jeg sa så fikk som svar at "konverteren var gåen". Dette er vel en jobb som bør utføres på et verksted også tenker jeg
hillmar Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Jeg regner med at du hadde bilen på et «vanlig» verksted, og ikke et automatkasseverksted? Jeg har inntrykk av at det generelt er dårlig kunnskap om automatkasser ved vanlige verksteder. Så hvis du skal få et verksted til å se på det så finn en spesialist... Men det er absolutt ingen umulighet å sjekke oljenivået og etterfylle olje selv.
///M85 Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Jeg snakka me de på verksted men fikk da kun beskjed om at konverteren var gåen og et prisoverslag på 20000kr for å bytte den. Uansett hva jeg sa så fikk som svar at "konverteren var gåen". Dette er vel en jobb som bør utføres på et verksted også tenker jeg 20.000kr for å bytte converter? På merca til sjefen min bytta de converter for under 5.000kr fikk jeg høre fra han, og det er en W211 220cdi 08mod.
Petter`n Skrevet April 14, 2011 Forfatter Skrevet April 14, 2011 Jeg snakka me de på verksted men fikk da kun beskjed om at konverteren var gåen og et prisoverslag på 20000kr for å bytte den. Uansett hva jeg sa så fikk som svar at "konverteren var gåen". Dette er vel en jobb som bør utføres på et verksted også tenker jeg 20.000kr for å bytte converter? På merca til sjefen min bytta de converter for under 5.000kr fikk jeg høre fra han, og det er en W211 220cdi 08mod. Ja det var jo en jævlig stor prisforskjell da! Hvor var dette? Er det stor forskjell mellom konverteren på merce og BMW? Kikka på GS Bildeler og der kosta konverteren 15000kr!
///M85 Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Jeg snakka me de på verksted men fikk da kun beskjed om at konverteren var gåen og et prisoverslag på 20000kr for å bytte den. Uansett hva jeg sa så fikk som svar at "konverteren var gåen". Dette er vel en jobb som bør utføres på et verksted også tenker jeg 20.000kr for å bytte converter? På merca til sjefen min bytta de converter for under 5.000kr fikk jeg høre fra han, og det er en W211 220cdi 08mod. Ja det var jo en jævlig stor prisforskjell da! Hvor var dette? Er det stor forskjell mellom konverteren på merce og BMW? Kikka på GS Bildeler og der kosta konverteren 15000kr! Dette var jo hos Erik Arnesen, jeg vet ikke om forskjellen på merce, bmw.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå