Gå til innhold

Hvilken girkasse skal jeg ha på en 525i '93 modell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mangler bare å montere ei god girkasse på min 520i '93 for at den skal bli en komplett 525i '93. Det er da jeg lurer på hvilken girkasse jeg skal ha? Kjøpte først en ZF-kasse, men den viste seg å være ihjelkjørt :( Hentet senest igår ei Getrag-kasse med nummerene 220.0.0 225.96. Passer denne?

Ønsker ei sterk og god kasse med "langt" mellom girene. Hvis noen har slik kasse liggende; ta kontakt på pm :)

Bilder av Getrag 220.0.0 225.96:

l7e5bo5rb3ozrc60yh9j.jpg

hrit9gqgpjvdcgfi6q39.jpg

3eh52nkhe74k9r2rwd8e.jpg

Skrevet

Hva betyr alle disse nummerene? Ingen som tilfeldigvis hva som står på sin originale 525-kasse?

Skrevet

Hvor mange forskjellige kasser er det til 525i m50? Har veldig lyst på en med overdrive (Getrag 260?), men må den modifiseres til å passe?

På den avbildete kassa mangler huller til festet i forkant (4x umbraco). Skal denne kassa kun hvile bak?

Skrevet

Leste et sted at de første tallene gjenspeilet hvor mange nm kassa er bergnet for. Altså 220nm, som er beregnet på B20.

Skrevet
Leste et sted at de første tallene gjenspeilet hvor mange nm kassa er bergnet for. Altså 220nm, som er beregnet på B20.

Har lest det en plass jeg også, men kan ikke få det til å stemme helt. Kassa på bildet skal være fra en 525i og den har jo 245nm. Hva står det på din kasse :)?

Skrevet

Nyttig lesning :) Virker ikke som den kassa jeg har stående er til 525i i det hele tatt da jo... Skal ringe BMW imorra.

Skrevet
Getrag 250 det der...blir brukt på e36 316-325, e34 520 , e39 ++

Du får ikke brukt den kassa om du bruker 525 mellomaksel. Da må du ha ZF

Hvordan ser du det :)? Kan de ikke deles i splinen slik at bakre del er 525? Må fremre del være 520 da?

Skrevet

Okay. Da skal jeg sjekke ut det :) Så det er ZF 310 og Getrag 260 som ble levert på 525i e34? Vil det gå greit å montere Getrag 260 da? Hjertlig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...