Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1,7 på storediffen (brems) mener jeg på det var. fyll til det renner over;) Da er de nok. Og husk skikkelig olje. Anbefaler Castrol Hypoy LS

Skrevet

Kun egne erfaringer. Vell og merke på en diffbrems som er rullet noen km. Da bremser den mye bedre og er stillere med hypoy oljen. Om Xj'en er bedre på en spill ny diff kan jeg ikke svare for.

Castrols sider anbefaler Saf-XJ

Men den oljen opplever jeg svikt i bremsen rett så det er. Med hypoy oljen er det rett på;) dette har jeg opplevd både på m3'n og den gamle 327tbo'n min. + X antall andre e30'r i byen. Valget er selvfølgelig fritt:)

Skrevet

Mekonomen fører Castrol i Ålesund. Bilextra (Sørensen og Baslchen) har vell også blitt oppkjøpt av mekonomen konsernet så jeg vil tro de kommer i deres butikker også. Ellers finnes det hos original BMW forhandler vil jeg tro.

Skrevet
1,7 på storediffen (brems) mener jeg på det var. fyll til det renner over;) Da er de nok. Og husk skikkelig olje. Anbefaler Castrol Hypoy LS

Problemet er at diffen ligger løst på gulvet.. Skulle ha fyllt på før jeg monterte den, så da hadde det vært kjekt å vite eksakt mengde som skal på. :)

Skrevet

1,7 l er korrekt ihht. spesifikasjoner. Ofte får man ikke inn dette fordi det ligger igjen litt olje rundtom i diffen.

Om den er løs kan du bare legge den et sted hvor den ligger rett og så fyller du til det er kant i kant med underkant av påfyllingshullet (eller til det såvidt renner over).

Tror ikke det er noe krise med eksakt mengde.

Skrevet

Jeg watret diffen på arbeidsbenken og fyllte olje til det rant over. Brukte Castrols olje.

Er generelt skeptisk til slike ettermarkeds superoljer som f.eks Redline (Har ikke hørt om Hypoy før), da ingen vet hvorvidt denne reduksjonen i støynivå etc. går på bekostning av oljens egenskaper til å beskytte diffen mot prematur slitasje.

Skrevet
Jeg watret diffen på arbeidsbenken og fyllte olje til det rant over. Brukte Castrols olje.

Er generelt skeptisk til slike ettermarkeds superoljer som f.eks Redline (Har ikke hørt om Hypoy før), da ingen vet hvorvidt denne reduksjonen i støynivå etc. går på bekostning av oljens egenskaper til å beskytte diffen mot prematur slitasje.

Hypoy LS ER en Castrol olje. Redline har en additiv til LS differ som jeg prøvde. Denne virket ikke spesielt lovende.

Men Redline for mye skryt for mt- giroljene sine. På japanske biler iallefall. Har ikke turt og prøve den enda;P Så jeg ser den skespisen din.

Kjappt google søk

Castrol Hypoy LS is a mineral oil based extreme pressure gear lubricant designed to cope with the special friction characteristics of a limited slip differential and associated hypoid gears.

Castrol Differential Hypoy LS is also known as castrol hypoid LS and Castrol LS Diff Hypoid

Specs:

•SAE90

•API GL-5

•MIL-L-2105 B

•ZF TE-ML 05

Mener på jeg har hørt en gang at BMW LS diffene har Hypoid tanning. Men om det stemmer eller ikke kan jeg ikke love.

Hypoy oljen er naturligvis tykkere en saf-xj'n som er en fullsyntetisk olje. Kansje det er der det ligger at oljefilmen på lamellene ligger tykkere (bedre) med en mineralsk olje. Som sagt kun egen erfaringer jeg går ut ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...