Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et slikt hjem i går, monterte og da var reima mye for lang. Var så lang at man kunne ta den på uten å slakke på strammeren. Morgan snakka om at vi kunne prøve en kortere reim. Han sa ogdå de hadde bremsa ca 3hk mer etter montering på en 2.8l.

Reimhjula er ca 100g tyngre enn de orginale.

Skrevet
Motoren får mindre å dra på, og de hjulene ser du jo ikke uansett...

Tviler på du får noe raskere respons av så lite, men er jo gøy å oppgradere litt småting! har vurdert det selv

Skrevet

har googla litt på dette, og mange skriver om dynamo som ikke klarer å levere nok strøm og problemer med at vannpumpa ikke funker ordentlig med dette!!!!!

Skrevet

Hmmm, hvordan det? Det er jo større hjul på vannpompa og dynamo, så det bør jo bli bedre og ikke dårligere.... Jeg har tenkt på om det er bra for vannpumpa at den går fortere, vet ikke om det er så hellig.

Skrevet

Hmmmm, det gjør det? Jeg kan jo måle ladespenninga før og etter montering. Litt vanskelig å måle flow på vannpumpa eneste. Den E36 dynamoen er jo 105A, orginal E30 er jo 50/60A elns. Så har jo en del å gå på.

Skrevet

Kjøp deg den motorsport vannpumpa, funker fint med reimhjula det! Jeg og joar kjørte med det uten problem.Vi hadde UUC motorwerks reimhjul. Det er det ikke med hjul til dynamoen.

Skrevet

Heh, jeg har akuratt montert vannpumpe fra Ebay. Den kosta 1500kr, tror ikke jeg gidder å kjøpe noe motorsport pumpe til 6000kr da ass..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...