Wunder Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hei. Jeg har en E39 sedan, ikke nedfellbare bakseter, kun skipose. Knappene på nøkkelen og knappen nede ved beina, åpner ikke bakluka. Det eneste jeg hører er et lite klikk inni hanskerommet fra sikringsboksen. Sentrallåsen med alarm ellers fungerer som den skal men ikke bakluka. Nøkkellåsen i selve luka har selvsagt noen prøvd å bryte opp så den er heller ikke noe alternativ. Så da har jeg en bakluke jeg rett og slett ikke kan se noen løsning på å få opp. Jeg har ringt litt rundt og har fått veldig forskjellige tilbakemeldinger, Et sted sier at de må brekke opp hele luka eller skjære vekk plata bak seteryggen, et annet sier et sted mellom 6-8000 for å borre ut låssylinderen og event. bytte av deler. Det siste har det beste forslaget så lang, borre et lite hull i luka rett bak skiltet og lirke i stanga til låssylinderen. Sistnevnte er også bekreftet flere steder på nettet men hvis jeg skal borre så trenger jeg å vite hvor og hva gjør jeg når jeg har laget et hull? Håper noen kan hjelpe meg eller har en alternativ løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinr Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Mener det skal være mulig å stikke en metall tråd krok inn via et hull på bakluken og hekte tak i utløser. Synes jeg så en DIY for noen mnd siden om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Takk for svar, hadde du klart å hoste opp den DIY så hadde jeg blitt glad:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinr Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hei, vet ikke hvordan låsen ser ut, men er den herpa og står i horisontal posisjon, kobler dette ut elektronisk låsen. Kanskje du må bore ut låssylinderen, dette kan du vel gjøre selv eller?? Skal se om jeg har tid til å kikke litt på den bakluken med lås og nøkkel som jeg har liggende. The trunk: the trunk can be separated from the central locking system by turning the cylinder horizontal ( -- ) and removing the key. When left in this position, the trunk CAN NOT be opened with the interior trunk release button NOR with the central locking button on the center console. It can only be opened MANUALLY with one of the master keys (any of them EXCEPT the valet key which has a gray head)...or with the trunk release button ON THE REMOTE KEY. If you leave the trunk lock cylinder in the vertical position ( | ) then it locks/unlocks with the doors or when the central locking system is initiated. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinr Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hei, her har du et bilde av låsen osv. Se på pin med nr 10. Det er vel denne du må få bevegelse på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Hei folkens og takk til alle som har svart, jeg har klart det og løsningen er såre enkel men det svir litt i sjela:( 1. Skru av skiltet. 2. Mål opp et punkt 9cm fra bunnen av luka. 3. Mål opp et punkt 1cm til venstre for senter av luka. 4. Bor et 8mm hull gjennom to lag metall, vær forsiktig når du er igjennom andre lag. 5. Bruk en syl eller en liten skrutrekker og press forsiktig den delen du ser, (den rektangulære armen som passer inni del nr. 24) til høyre. 6. ÅPEN! Årsaken var brudd i to ledninger inni den gummiarmen som går fra chassis til luka oppe i høyre hjørne. Bildet er henter fra et forum her: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=397245 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenO Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hei folkens og takk til alle som har svart, jeg har klart det og løsningen er såre enkel men det svir litt i sjela:(1. Skru av skiltet. 2. Mål opp et punkt 9cm fra bunnen av luka. 3. Mål opp et punkt 1cm til venstre for senter av luka. 4. Bor et 8mm hull gjennom to lag metall, vær forsiktig når du er igjennom andre lag. 5. Bruk en syl eller en liten skrutrekker og press forsiktig den delen du ser, (den rektangulære armen som passer inni del nr. 24) til høyre. 6. ÅPEN! Årsaken var brudd i to ledninger inni den gummiarmen som går fra chassis til luka oppe i høyre hjørne. Bildet er henter fra et forum her: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=397245 Må desverre si at du kunne åpnet luken uten å bore.. Man kan sette nøkkelen i låsen og vri den HELT til venstre. Så åpner luken seg Også nyttig om man går tom for batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Som jeg skrev i første post så har noen prøvd å bryte seg inn i luka så den muligheten var borte. Ellers takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå