Zykotec Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Heisann, har skaffa meg en 93 525ix Touring, som etter bare fire uker har tatt kvelden. Virker som om fremre mellomaksel og fordelingskasse samarbeider om å gjøre den ukjørbar. (aksling sannsynligvis fri for splines, og fordelingskassa tror den er en diff, så sender all effekten der man trenger den minst ) Er interressert i inspill fra folk som; -har skrudd på lignende ting -veit om deler -har deler -har penger liggende de vil bli kvitt... -folk som kanskje tror det er noe annet billigere som er ødelagt -eller de som mener jeg burde kontakte selger å hente penga tilbake (har som sagt bare eid den i fire uker.) Synes ellers det er en grei bil, om enn noe utslitt og rusten, håper det finnes greie folk blant dere (oss?) BMW eiere , selv om det ikke alltid er det vi Ford folk tror
sealed Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 min så slik ut plutselig, ingen problem å skifte denne. koed har i brukte deler Onlinekatalog ® E34 ® Brukte deler ® Mellomaksel ® Kardan fra fordelergearkasse til fortøj (4WD)
Zykotec Skrevet April 14, 2011 Forfatter Skrevet April 14, 2011 Regner med den enden som er avbildet er den som går inn i fordelingskassa ja? Hvis min ser sånn ut er det hvertfall ikek rart bilen ikke går
sealed Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 den som går inn i fordelings kassa, ja. Jeg juksa litt for å ha bilen kjørbar, dreide av antall milimeter som var igjen av splines på enden av akselen. og lagde en spacer mellom hardyskiva og mellomakselen på diff siden. Funka fint de 2ukene jeg kjørte med dette til ny aksel var kommet på plass =)
Gravstein Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Kan være lurt å kjøre med "spacer" til vanlig også slik att man dytter med mulig av akslingen inn. Er ett vanlig problem på 525ix og 325ix att splines ryker på akslingen. Å for all del ikke kjør med bilen ! med mindre du har lyst å grille fordelings kassa
LarsBMW Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Er vel ikke en problembil pga det her? Gammalt og slitt. Alt kan gå i stykker da
Zykotec Skrevet April 15, 2011 Forfatter Skrevet April 15, 2011 Gravstein; -Fordelingskassa er nok 'grilla' allerede, da bilen ikke er kjørbar... Lars; -Ingen fare, mener bare min bil akkurat nå, ikke noe om typen bil generelt. Hadde ikke forventet en feilfri bil med den kilometerstanden heller Kan godt ramse opp flere feil om du vil
sealed Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 skjedde dette med splinesen i fart, igangstart eller noe? Hos meg skjedde det i bakkestart, og kassa er fremdeles like god. jeg løftet hele bilen på løftebokker etter å ha trilla 15meter ned på planbakke da hørte lyden. lokaliserte problemet der og da. Min ble iallefall ikke grilla, mener da fordelings kassa skal tåle såpass som når man "sitter fast" på vintern feks at spoler kun på fremhjula skal ikke kassa bli grilla. blir ikke det samme problemet at krafta kommer dit den ikke skal?
Zykotec Skrevet April 15, 2011 Forfatter Skrevet April 15, 2011 Dette skjedde ganske plutselig på vei ut av et kryss, så bilen trillet bare til den stoppet. Forsøkte et par ganger å se om samme stygge lyden kom hver gang jeg slapp clutchen for å være sikker, men kunen ikke kjøre noen plass. Om jeg har forstått riktig så skal viskosediffen i fordelingskassa hindre at et hjulpar står og spinner aleine, så om du spinner på bare framhjula er den nok grilla ja. Da tror den at den bare er en vanlig differensial, og sender all effekten der du trenger den minst (som en Gammel Audi Quattro helt til du slår på de manuelle sperrene ). Den vil fortsatt overføre krefter en eller annen plass så lenge kjedet inni ikke er gåen tror jeg.
Zykotec Skrevet April 15, 2011 Forfatter Skrevet April 15, 2011 'sealed' Har tatt ut akslingen og den ser helt lik ut som din. Mulig jeg får tak i en annen allerede i helgen. Er noe slitasje på innvendige splines på fordelingskassebiten og, men tror det går greit om jeg også bytter til ny hardyplate og shimser den litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå