Kobar Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Hei, bilen er en 96 mod 520i med 2 sone klima, det har blitt byttet vannpumpe, termostat og radiator, men jeg klarer ikke å få sirkulasjon på vannet.. null varme i varmeapparat, og ingen vann i kjølerør som kommer utav termostathuset... Jeg har prøvd å sette bilen i oppoverbakke med lufteskruen åpen og da står den bare å freser som ett damplokomotiv!Sånn kan den stå helt til nåla begynner å gå over normal temp,da dauer jeg bilen! Det bobler godt i kjølevannet som ligger i radiatoren.. Hva gjør jeg feil?
killarinc Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Hørtes ut som at termostaten er montert feil vei egentlig, men har ikke byttet den før så veit ikke om dette er mulig?
zH- Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Borr et lite hull i kransen på termostaten og ha dette hullet øverst, dette vil hjelpe til på luftingen. På min måtte jeg åpne lufteskruen for så å legge munnen mot påfyllingshullet i radiatoren og blåse hardt og jevnt til det randt vann ut av ventilasjonshullet, for så å stramme til skruen mens jeg fortsatt blåste. NB du må kanskje ta det i flere runder og etterfylle vann, så du ikke blåser luft inn i systemet. Dette fikset biffen på min
grepst1 Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Enig med zH-, munn til munn metoden imot påfyllingsør funkar. I tillegg bør du slå på tenning og stille på full varme.Dette opnar ventilane og det vert sirkulasjon igjennom varmeapparat når du har trykk på systemet. (Vifta kan stå på null då denne ikkje verkar inn på sirkulasjon).
LK Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Hadde samme problemer på min etter bytte av samme deler. Jeg skrudde av slangen på venstre side av radiatoren altså den som går ned til vannpumpa og fylte opp med kjøleveske her. Satte slangen på igjen,og luftet på vanlig måte etterpå,sirkulasjon med engang. Før jeg tok av slangen viste ekspansjonstanken fullt med vann,likevel kunne jeg helle over 2 liter væske nedi slangen... Altså mye luft.
Kobar Skrevet April 15, 2011 Forfatter Skrevet April 15, 2011 Det høres meget fornuftig ut jeg skal prøve deres forslag idag!
bigz1 Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Har hatt samme problem. Luftproblemer. Løsn langen ver påfyll.topp., og snu den opp. fyll på her. tok et par timer før jeg hadde full motor
Kobar Skrevet April 15, 2011 Forfatter Skrevet April 15, 2011 takker og bukker for gode svar bilen er nå på veien igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå