Gå til innhold

Merkelig problem, 316 e36 rister etter oppbremsing

Singda
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, netopp kjøpt meg en billig e36 for å ha til bruks bil, men påvei hjem begynte jeg å legge merke til vibrering i rattet spesielt etter oppbremsing.

Det begynte¨å riste kraftig i stor hastigheter, men AKKURAT når jeg bremser og noen sekunder etter det rister den ikke,men så begynner det etterpå ijen, rister å dunker kraftig etter¨å ha brukt bremsen, virker som det kommer ifra framhjulene enplass.

Men det som er rart er at ristinga kan forsvinne vist jeg stopper helt opp å kjører sakte en stund,så kan jeg øke farten og holde meg i større hastigheter plutselig uten at det rister, MEN med engang jeg bruker bremsen og slipper den begynner det å riste/dunke og vibrere volsomt.

Noen som veit hva det kan være? :? (har vært av med hjulet på høyre side for å sjekke om kalipteren var løs men det var det ikke)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump.

Begynner å bli frustrert :( vært av med bremseskiva og sjekka det meste nå men aner ikke hva det kan være, fjerna til og med den blikk beskyttelses plata. kjørte litt etter jeg fjerna den plata og trodde jeg hadde fiksa det men så kom dunkinga å ristinga ijen.

Vibrerer ekstra kraftig når jeg svinger til venstre, den trekker også til venstre når jeg bremser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er kalipperen din som henger, i en kombinasjon av litt dårlige bærekuler/bikkjeben/tannstang(foringer) og litt slitte dempere, da merkes det ekstra godt..

Koed har overhalingsett, istede for å kjøpe ny kalipper.. Jeg har hatt dette problemet med høyre forhjul på både E36 ISen og E46 320D. Setter seg masse støv inni der så det går kjempe tregt, kjenner det godt om du skrur opp luftinga og presser på stempelet, og om du ikke får ut stempelet, vær forsiktig om du må bruke trykkluft bakfra, for det kommer som en børse skudd.. Skal lage en DIV på det når jeg begynner bak på dieselen, greit å vite hva en har.. reperasjon til få hundrelapper hele veien rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...