Gå til innhold

Hvilken motor kan jeg ha i min e34 originalt m20b20 88mod ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å tvile sterkt på hvilken motor jeg skal skaffe meg, kan noen fortelle meg hvilke motorer som går nedi karosseriet på bilen min? Fordeler i front eller på blokk? 12ventiler eller 24? 2l eller 2.5l ? Hva passer? Jeg har allerede prøvd en m20b20 fra en e28 med fordeler på blokk, dette fungerte overhode ikke med motorfester.

Veldig interessert i folk med mye peiling og kjappe svar!

Skrevet

Med det samma du er her og kanskje har litt peiling, hvis jeg originalt har fordeler i front, er det mye som må gjøres for at jeg kan sette inn en motor med fordeler på siden?

Og en ting til, har du link til motorfestene? Og trenger jeg putene i karosseriet også eller bare motorlabbene fra en e30(?).

Takk for svar :)

Skrevet

du kan bruke hvilken som helst motor som kommer i fra e34 / e30 (må bytte motorlabber på motor fra e30) men disse har du jo på gamle motoren din.skal du sette inn en m20b25 må du bytte motornett og hjerne. skal du ha m50 motor så kan du bruke e34 og e36 motor (du må bytte bunnpanne , oljepickup og motorlabber hvis du bruker e36 motoren) du må også ha med motornett og hjerne.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for bra svar BMWm535i!

Men kan bekrefte at å ta en m20b20 fra en e28 blir helt feil?

Og en ting til, angående preface og face(?) Dette handler om hvor fordeleren er plassert,sant? Spiller dette noen rolle når det kommer til motorbytte?

Skrevet

motorlabbene til e28 passer ikke i e34 og motornettet passer heller ikke. pre face fra e30 har ikke samme motorkontakt og ikke lamda(denne har ikke rund motorkontakt) facelift har rund kontakt og lamda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...