bmw e30 318i Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 heisann har akkurat bytta motor i bilen. den startet lett, men går bare på 3 sylindere det er sylinder nr. 3 som ikke er med. jeg har ikke LMM da noe har stjelt den men kan LMM`n gjøre så den bare går på 3 sylindere ? (om noen har LMM med insugsbelg til 92 modell 318i så si ifra) håper dere skjønner hva jeg skriver å mener mvh espen
Eksos Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 LMM forhindrer ikke en motor i å gå på alle nei, men den vil gå urent, og det virker kanskje som at den ikke går på alle.. Hvilken 318i er det du har da? Ser at det er en 318i, men er ikke samme motor på alle..
M|Fjeld Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Regner med at det er en M40 da han har en 92-modell
bmw e30 318i Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 har tatt av en å en plugghette mens den står å går å da var det ikke noe forskjell når jeg tok av plugghetta på 3eren. det er lik den: http://www.giantmaw.com/photo%20album/i ... mw_m40.jpg
Eksos Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Åja, la ikke merke til den.. Sjekk plugg, fordelerlokk og pluggledninga først du, kan være en feil der en plass..
bmw e30 318i Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 har bytta plugg kabler å plugger å coil :/ men går like vondt motoren har stått lenge, kan det være tett dyse på 3eren ?
M|Fjeld Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Det er godt mulig, er pluggen tørr så er dysa tett
bmw e30 318i Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 hmm, skal sjekke i mårra. åssen åpner jeg den igjen da ? blåser på den med trykk luft ?
Eksos Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Bytta fordelerlokket da? Kjapt å skru av, du ser ikke alltid om feilen ligger der men.. Biltema har slikt billig! Ikke noe å tenke på kvalitetsmessig, de selger bosch..
bmw e30 318i Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 har ikke bytta det nei, skal prøve det
bmw e30 318i Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 kom på en ting nå. det er gnist på pluggen på 3eren:)
M|Fjeld Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Da er det dysa som er tett, har klart å rense en tett dyse før, så det kan du jo prøve
Eksos Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Ikke nødvendigvis.. Jeg hadde fin gnist på alle sylindere på M20 motoren jeg hadde, trodde jeg.. Fordelerlokket var også relativt nytt, og så strøkent ut.. Viste seg at det var en innvendig brist eller noe i lokket Blir ofte noe annet med gnisten når den kommer inni en motor med kompresjon enn ute i friluft også..
bmw e30 318i Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 åssen rensa du dysa da ? om jeg renser dysa å kjøper nytt låkk må det bli bra tusen takk får at dere svarte
M|Fjeld Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 La den i en bøtte med diesel en god stund, og sprayet deretter med en crc boks rett inn i dysa begge veier. No problemo mister
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå