martinsladde Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 hører noen sier at vis bilen er brukt importer så kan du sette inn større motor uten problemer og avgifter hos biltilsynet, er snakk om 91 mod 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 hører noen sier at vis bilen er brukt importer så kan du sette inn større motor uten problemer og avgifter hos biltilsynet, er snakk om 91 mod 318 Finnes det noe som heter sette i større motor uten problemer i Norge? Meg bekjent så får man bruksfradrag etter hvorlenge bilen har vært registeret i norge. Så en import bil vil ha høyrere hk avgift ved økning av hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsladde Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 det gjør det nok ikke men jeg har lest om et par stykker som sier man kan få godkjent importert bil med større motor uten avgifter. fant en her viewtopic.php?f=39&t=183702 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Ser at han skriver at den er importert i 2000. og denne tråden er i fra 2011. Det vil si at bilen har vært i norge i mer enn 10 år. Det gjør at med bruksfradraget ikke er noe tillegsavgift. Har ikke noe med at den er importert å gjøre. Bare at den har vært i norge i mer enn 10 år Toll.no Bruksfradraget i tilleggsavgiften ved statusendring er: Registreringstid over 1 år: 15 prosent Registreringstid over 2 år: 30 prosent Registreringstid over 3 år: 45 prosent Registreringstid over 4 år: 55 prosent Registreringstid over 5 år: 65 prosent Registreringstid over 6 år: 75 prosent Registreringstid over 7 år: 85 prosent Registreringstid over 8 år: 90 prosent Registreringstid over 9 år: 95 prosent Registreringstid over 10 år: Ingen tilleggsavgift Dersom kjøretøyet har vært registrert i Norge i over 10 år, ta direkte kontakt med nærmeste trafikkstasjon hos Vegvesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsladde Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 det er fint for den har vært her siden 94, men takk for hjelpa uansett;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slett bruker Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 hmm, det gjelder viss bilen har vært registrert i over 10 år i Norge? da trur jeg du er fritatt fra hk avgift. men med større motor må du godkjenne bilen, samt bremser,gir, bakaksel skal vere godt nok for en større motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsladde Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 ja det regnet jeg med og skal vist være et lite helvette i norga og få godkjent ombygd til 320... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå