Teekay1983 Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Skal skifte kjølevæske, termostat og vannpumpe på e36'n, men er ikke 100 % sikker på hvor tappepluggen for kjølevannet er. Går ut i fra at tappepluggen på radiatoren er den blå plast skruen som en bruker stjerneskrujern på. På blokka så skal vel tappepluggen ligge i nærheten av eksosmanifoldet. Har funnet en skru (se bilde) men er ikke helt sikker, den sitter kanskje for høyt opp til at det er den. Er det denne skruen? Fra undersiden og opp: Ovenfra og ned: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are. Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Den du har bildet av holder registersleidene, så den bør du ikke skru på Såvidt jeg vet er det ikke noe avtapping på blokka, kun den blå i underkant av radiator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Finnes ikke avtapping på blokka. Tapp ut via radiator, den blå som nevnt over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 "tappeplugg på blokka" var ny for meg, som de nevner over her finnes det ikke og skal heller ikke være der. Tapp ut via radiator, den blå som nevnt over. det er forøvrig links gjenger på vifta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet April 18, 2011 Forfatter Share Skrevet April 18, 2011 hmm har funnet flere plasser der de nevner en slik plugg i bakkant av blokka, blandt annet her: http://www.bimmerzone.com/category/Tip_ ... olant.html og i 3-serie prosjektboka som jeg kjøpte fra pelicanparts. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 På m52 er det tappeplugg på blokka. Under eksos ca ved sylinder 5 forfra. Sitter overraskende høyt opp. Sent from my Desire HD using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 er tappe plugg på di fleste blokker egentlig.. så rart om det ikke er her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... h/pic2.jpg skruen mellom støpepluggene. Går utifra at du har en M50 motor. Tatt i betraktning hordan dekselet i fremkant av motor ser ut og kjede-strammeren ser ut, på bildene dine. Du har bare sett i feil ende av blokken, ikke værre. At dere ikke har hørt om tappeplugg er helt utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet April 18, 2011 Forfatter Share Skrevet April 18, 2011 takker for svar, da får jeg prøve lykken i morgen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Hsuk ny aluminiums ring når du monterer skruen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 Okey da tror jeg at jeg har funnet den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Når jeg tok av tappepluggen på blokka var det faktisk ingen aluminiumsring der. Gjør det noe om jeg bruker en kopper ring i stedet for aluminium? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 det går fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå