m20b25turbo Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Jeg skulle fylle vann på min nybygde m20b25 turbo motor i kveld, men når jeg fylte på vann så rant vannet ut mellom topp og blokk!!!! Vannet gikk også ned i bunnpanna.. Motoren har pianotråd og har orginal elring pakning med orginal tykkelse. Vann kanaler er sveiset og planet. ARP bolter i toppen og er dratt til med 94nm i moment med mineral olje. Rev av toppen og tok en inspeksjon av toppakningen og der ser du tydlig ujevne spor av pianotråden, måler deretter pianotrådens oppstikk fra blokka og måler meg fram til 0,3mm på det minste og 0,8mm på det høyeste!!!!!! (alle pianoringene varierer) er dette nok til at vannet skal evakuere mellom topp og blokk eller skylles det av andre årsaker??? Når jeg monterte pianotråden så ville den ikke ligge helt på plass, så jeg fikk et tips om å ha en dråpe med superlim ved endene på pianotråden, kan dette være grunnen til problemet mitt!? at limet synker i bunn av sporet og får pianotråden til å stikke opp så mye? fresingen av piaotråden er det ikke jeg som har gjort eller fått utført, blokka var med på kjøpet av bilen. HVA GJØR JEG NÅ? 1. Ta ut pianotråden og bruker varme for å få opp limet som ligger i pianosporet for så å legge nedi nye pianotråd ringer? 2.Ta ut pianotråden og hive den på sjøen og kjøper meg cooperring pakning og kjøre med det på samme blokka? funker det??? Tåler cylinderveggene opp til 2bar trykk når det ikke ligger pianotråd i o-ringsporene?? MVH Paul A.
MotorViagra Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Om du har oppstikk på 0.8mm til steder så er nok dette grunnen for at det ikke bilr tett. Jeg selv har ikke testet noe mere en 0.4mm dette gikk fint, men 0.8 er litt mye Limet du har brukt er nok ikke årsaken. Dette blir mye brukt Det finnes andre tråder som er enklere å bruke så man slipper superlim. Svar: 1: Å legge nedi nye ringer hjelper deg nok lite, du må gå over sporene som er lagd i blokka og få de så like som mulig. Endten lage deg et verktøy eller kjøpe dette: http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... =1〈=no 2: Å hive på coppering pakning kan fungere. Det eneste som blir litt dumt er at copperring pakningen vill ikke få like mye tak som vanelig pgs sporet som er frest til piano tråd. Det vil nok fungere, men muligens at den ikke tåler like mye. Sylynderveggene dine tåler mye overtrykk. 2bar er ikke noe problem, problemet er å få pakningen til å sitte ved et slikt ladetrykk Jeg kjører mye med o.ringet blokker, dette har holdt opp til 2,4 bar for meg.
m20b25turbo Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 takk for svar motorviagra! bestilte nettopp cooper fra ppf, vi får se om svensken er real og sender denne i brevform/jetpakk/express eller noe slikt så posten/tollen ikke har denne i hele påsken sjekket både på din, kimmit og cylmo sin nettside om dere hadde cooper, men fant ikke noe! er litt skeptisk til å bruke cooper nå som o-ring sporene er i blokka, men mener Anders fra jaas blåste toppakningen sin på våler med o-ring å heiv på mls pakning og dette holdt videre! så vi får satse på at cooper skal holde til meg, vis ikke så er det bare å gå den lange veien med å maskinere opp sporene på nytt. Eller gå bort ifra O-ringene og satse på ny blokk med cooper fra starten av! Er cooperringene slike gassringer eller er det noe annet igjen?
MotorViagra Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Hehe, ok. Får håpe frakten blir rimelig Nei jeg har ikke, veit ikke om kimmit har. Men mulig vi får dette med tiden. At Anders klarte å ryke pakningen med o.ringet blokk er jo fortsatt mulig selv med o.ringet blokk. Dette kommer da som regel av tenningsbank om det er relativt normalt ladetrykk på denne. Copper blir nok bra Copper pakning er nesten som en org pakning. Bare med at ringene på denne pakningen har små skjær som stetter seg fast i topp og blokk.
m20b25turbo Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Koster noen kr å sende fra ppf, men det som irriterer meg mest er hvor lang tid det tar nå som det er noen rød dager i vente vil vel dette ta laaang tid med posten Nå tror jeg du missforsto meg motorviagra, er fullstendig klar over hva som gjør at pakningen blir blåst tok anders som et eksempel i og med at han HADDE o-ringet blokk OG tok bort pianotråden å kjørte på med mls pakning på samme blokka når han var på våler sist derfor bør det være håp for meg også å kjøre en annen type toppakning på o-ringet blokk når jeg tar bort pianotråden!
MotorViagra Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 m20b25turbo skrev: Koster noen kr å sende fra ppf, men det som irriterer meg mest er hvor lang tid det tar nå som det er noen rød dager i vente vil vel dette ta laaang tid med posten Nå tror jeg du missforsto meg motorviagra, er fullstendig klar over hva som gjør at pakningen blir blåst tok anders som et eksempel i og med at han HADDE o-ringet blokk OG tok bort pianotråden å kjørte på med mls pakning på samme blokka når han var på våler sist derfor bør det være håp for meg også å kjøre en annen type toppakning på o-ringet blokk når jeg tar bort pianotråden! Ok forstår. Men Mls og copper biter på 2 forskjellige måter. Copper vil ikke fungere så bra som den i prinsippet skal pga du har dette sporet. En Mls vil fungere like fint selv med et spor til pianotård. Men til sist, jeg har troa at det kommer til å fungere bra
T. Thøgersen Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Mener jeg leste på PPF-forumet at det var en som hadde brukt ett eller annet Loctite-produkt til å fylle i o-ring-spora i blokka, som visstnok skulle funke fint som snus. Selvfølgelig husker jeg ikke hvilket produkt det var men..
OLEZZ Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Ifølge ppf skal det fungere fint å ta bort ringene, forså å sette på cooper. Du må bare bruke en type loctite til å tette sporene. De har testet dette, med suksess. Spørr de hvilket produkt det var evt.
m20b25turbo Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 ja, synes dette virket for enkelt til å være sant! så jeg trenger locktight som tåler høy varme og e85 da..!? om noen kommer over hvilket nr locktighten har så rop ut!
Jørgen-A Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 ikke noe problem og bruke cooper om du har spor i blokka. det er prøvd på m50. cooperingene er breiere enn pinotråsporene.å fylle med locktite tror jeg ikke er noe vits i. ang bilen til anders. vi sprengte aldrig pakkning på den. Men vi knekte en vippearm dagen før våler så vi måtte rive av toppen og skifte vippe, og da ødela vi tråden. og når vi monterte så hadde vi kunn 3,5 pakkning så den hadde for store hull.. så anders kjørte på våler med 1,4 bar uten oring med for stor pakkning. og det gjekk bra. Han monterte 3,2 pakning med nye ringer etter treffet.
m20b25turbo Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 det var slik det var ja sendte en pm til ppf, så vi får se hva han sier! om dette gjør til at jeg ikke kan ha full pupp i sommer så maskinerer jeg ei ny blokk og flytter over alle godsakene! vil ikke at en ny bygd bil skal være lat!
m20b25turbo Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 fant produktet som kan fylle o-ring sporene i blokka. Er av typen Locktight, tenkte jeg kunne legge det inn her på bimmers slik at andre som får samme problem som meg skal kunne lete seg fram til løsningen. Er klippet og limet fra PPF forumet. Hittade äntligen en fil jag hade "Loctite - The Adhesive Sourcebook - Volume 5" som troligtvis är från 2004. Här är ett utdrag... Produkt = Max Gap Fill / Viscosity (cP) / Shear Strength Steel-Steel (psi) / Temp Range (F) 620 = .015" / 8500 / 3800 / -65 to 450 635 = .010" / 2000 / 4500 / -65 to 300 638 = .015" / 2500 / 4500 / -65 to 300 640 = .007" / 600 / 3000 / -65 to 400 648 = .006" / 500 / 3900 / -65 to 350 Så den som tål högst temperatur är Lcoktight 620. Och den starkaste är locktight 638.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå