Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 5-6 mnd vinterlagring...dukket det opp et problem her om dagen...første dagen jeg startet bilen på lenge...

-Først kom det bare kald luft...

-SÅ begynte Varmeapparatet varme på full guffe uansett...

-En gang så trodde jeg det hadde ordnet seg, da kald/varm regulatoren begynte å virket...

-Men senere og NÅ er det bare varme som kommer ut...Hvor er kald lufta når man trenger den :-)

Og den er varm...blir jo glovarmt siden den sår på fullt uten regulering...

MOTORVARMEN ER PÅ NORMALEN HELE TIDEN....

Noen som har vært borti dette???

Lufting ble gjort da jeg byttet kjølevæska i helga...Kanskje må luftes igjen...

Skrevet

lufting hjelper nok ikke, hadde du hatt luft i kjølesystemet hadde det blåst kaldt, men er nok den vannregulatoren som sitter i motorrommet som tuller, regner med at den står åpen hele tia

Skrevet

Noen som har vært borti at varmeapparatet fucker seg når man har satt inn cd-spiller...

Satte inn ny dvd-spiller og etter det oppstod problemet med varmeapparatet...

(Kom på dette nettopp) at mulig det som er årsaken...

At spilleren har kommet borti noe baki der...Siden når man vrir på blå/rød kanppen så hører man ingenting åpne/lukke...Som at noe har løsnet...Og derfor den sitter FAST på varme...

Skrevet

om du ikke har ac og vanlige skru reguleringer, er den varmereguleringa og viftehastigheten elektrisk og den til dysene er det vaier på.

men du kan ha revet ut kontakta baki der, eller kortsluttet noen ledninger om du har vært litt brutal med monteringa av spilleren :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Har ikke sjekket saken grundig enda, men kan nok stemme siden den styrer av en -vaier- så har den evt. dettet av ved montering av spilleren...Har hørt flere som har ment dette...Er jo merklig at det bare sluttet å virke...Det skjedde jo rett etter montering...så er nok det som er grunnen...

• 2 weeks later...
Skrevet

Dette fant jeg BAK min luftregulator når jeg skrudde den ut...Lå LØST baki der...Noen som vet hva det kan være??

Firkantet plastkloss...med 2 ledninger på...og en slags vippebryter...

jlzaoa7pq08ltmpfidu2.jpg

Er dette kanskje en årsak at bilen bare gir VARME og ikke noe kald luft...uansett blå/rød regulering...

1-2-3-4 Vifte regulator styres jo av vaier...

Bein/Frontrute/Ansikt regulator styres også av vaier...

Men hva styrer en Kald/Varm reguator...ingen vaier baki der...fant ikke noe...

Er forresten ikke -digitalt-...

Skrevet
Dette fant jeg BAK min luftregulator når jeg skrudde den ut...Lå LØST baki der...Noen som vet hva det kan være??

Firkantet plastkloss...med 2 ledninger på...og en slags vippebryter...

jlzaoa7pq08ltmpfidu2.jpg

Er dette kanskje en årsak at bilen bare gir VARME og ikke noe kald luft...uansett blå/rød regulering...

1-2-3-4 Vifte regulator styres jo av vaier...

Bein/Frontrute/Ansikt regulator styres også av vaier...

Men hva styrer en Kald/Varm reguator...ingen vaier baki der...fant ikke noe...

Er forresten ikke -digitalt-...

kald/varm regulatoren er en ventil nedi motorrommet, og den er elektrisk styrt fra justeringa inne i bilen, sitter som regel på torpedoveggen på førerside. har du sjekket at kontakta er hel på din? på min sånn ventil hadde ledningene inni kontakta, altså loddeledninger inni selve ventilen røket av, og jeg hadde kun varmluft, klarte ikke å skjønne hva det var før jeg så det når jeg demonterte innsuget :)

Skrevet

Her har du varmevantil.

Den med 2 lokk og 2 slanger på i tillegg til en kontakt

Hvis denne ikke får strøm så sendes kun varmluft inn i cupeen.

hduvl577kqeznhwzagxi.jpg

Skrevet

Fant kabelen...Dro ut kontakta...alt virket okej med ledninger...ingenting løst...

Startet bilen...Målte...13.90V på de to kablene og 2.70V...

Forskjelling måling altså når jeg vridde om kald/varm regulatoren...husker ikke hva som var hva nå...men dette indikerer vel åpen/lukket ventil...

Så fin fornuft sier at det ser greit ut eller??...men blåser fortsatt varmt...

Skrevet

du har hvertfall riktige målinger, så ventilen burde funke som den skal, dersom den ikke er defekt da. går ann å måle motstand i den, men usikker mye det skal være på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...