SideIn Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 der er nok satt seg noe groms i ventilen. Denne ventilen skal tette når du slår av spenningen. prøv å ta ut ventilen å se om den kan åpnes å gjøres ren, hvis ikke kan du prøve å blåse den rein med trykkluft helst med spenning på så den er åpen. du bør ta å flushe kjølesysemet før du montere ny ventil slik at ikke kommer mere groms kommer inn i ventilen. tapp av kjøle væske, fyll opp med rent vann ev med noe rensemiddel i kjør den ca 30 min med varmeapparatet på fullt. tapp ut igjen vannet, fyll på nytt rent vann kjør ca 30 min med varmeapparatet på fullt, tapp ut igjen vannet bland vann å frostveske 50/50 å fyll på. du må lufte radiatoren, det er en sort skrue på toppen ca 12-14mm med kryss spor før du begynner å kjøre sjekk væskenivå regelmessig til det har stabelisert seg.
Supermen Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Skrevet Mai 9, 2011 kjølesystemet ble renset et par uker siden...tømt for kjølevæske og tappet ny...men du sier kanskje noe der...at ventilen er full av dritt...radiatoren er også luftet...
Supermen Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Skrevet Mai 9, 2011 Fatter'n som er bilmekaniker....mener hvis ventilen er tett så skal den bare gi KALD luft og ikke varm...?? Men han er ikke så sikker på BMW...Da han jobber for en KIA forhandler...
Supermen Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 Da er gamle vannventil demontert og "ny" er på vei inn
Supermen Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 DA får jeg takke for hjelpen her Problem fixet alt virker som det skal...blåser kaldt og varmt når den skal...Hvis noen andre har samme problem -sjekk ventilen-
venture2076 Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Her har du varmevantil.Den med 2 lokk og 2 slanger på i tillegg til en kontakt Hvis denne ikke får strøm så sendes kun varmluft inn i cupeen. Men hvorfor kald luft ved enkel belastning og driftsvarm bil? og så pumper den varmluft konstant senere så svetten spruter?
venture2076 Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Ser en sammenheng nå, med en gang det blir kaldere enn minus tre slår AC seg av og varmen pumper på. Hvorfor? Må skru ned på 16' for at den skal gi seg. Tror den at det er bikkjekaldt i bilen kanskje?
råner Skrevet November 27, 2013 Skrevet November 27, 2013 vet dette er lenge siden men fant du problemet ?jeg får kun varmluft til ruta i min bil... jeg har bytta varmeregulatoren som sitter på torpedoveggen uten noen forbedring,jeg prøvde å måle hva pluggen fikk inn av strøm..gul: 11.94 Vgul/brun: 0,06 V gul/lilla: 0,06 Vdette målte den uansett hvordan varmebryterene stod.er detta riktig ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå