menol Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 heisann. etter jeg fikk fjernet katalysatoren som kvelte motoren min så bruker jeg lang tid på å starte bilen. alt fra 5-15 sekund med kjinning. kan dette være motstand, tennplugger eller kondens i bensin? fyllte på en flaske med kondensfjerner idag. det har ikke vært så lang starttid før kat. ble fjernet. andre tingen var når jeg fyllte bensin idag. passerte 30L i tanken så begynte det å "fosse" ut bensin under bilen på fylle siden. rant ned langs tanken. kansje 2L som gikk til spille. har e39 to bensintanker? vet jeg har en på hver side, men vet ikke hvordan de er koblet sammen. aldri hadd dette problemet før, men har opplevd på enten e39 eller e34 at hvis d blir fyllt mye så kan det dryppe ut gjennom luftingen eller ganske langt opp i fyllerøret. så... noen tips? startmotor, bensinpumpe og bensinfilter er nytt. og senere idag når jeg var ut å kjørte så rant det igjen. mistenker det var fordi bilen sto litt skjevt. skal sjekke bilen imorgen, men noen som vet hvor jeg skal sjekke og ikke minst hva?
menol Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 fant ut hva den 2. tingen var. lokket til bensintanken der bensinpumpen står var ikke skikkelig påskrudd så det rant ut mellom pakningene. imorgen skal tennpluggene sjekkes
menol Skrevet April 23, 2011 Forfatter Skrevet April 23, 2011 tennpluggene så fine ut. heller ikke noe forskjell ved oppstart etter sjekk
killarinc Skrevet April 23, 2011 Skrevet April 23, 2011 Hadde samme problemet at den brukte ca 10sec på og starte hver gang. Bytta veivsensoren og alt var i orden igjen.
menol Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Skrevet Juni 13, 2011 noen som vet hvor veivsensoren sitter? eller har bilde som de kan legge ut
hao Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Du sier ingen ting om hvilken motor da, men her fra M52B20 da de er likt på alle M52 Del nr 9 http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 2&type=new
bjalle Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Ikke bruk kondensfjerner,95 oktan blyfri inneholder 5% etanol(som fjerner kondens) så det ikke skal brukes kondensfjerner som ødelegger katalysatorer på nyere biler.Finnes vel fortsatt noen som selger dritten.
TheBirg Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Hvorfor kvelte katalysatoren motoren din ? Slik jeg leser det har du fjernet et viktig komponent som gir vitale lesninger til elektronikk og hjerne om hvordan injection system skal fungere. Har du programert om hjernen i bilen til denne forandringen ?
///Naitsirk Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 E39 før 99 har ingen sensor etter kat uansett så i det tilfelle vil ikke dme registere at noe har skjedd i det hele tatt. Etter 99 er en annen sak.
menol Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 Du sier ingen ting om hvilken motor da, men her fra M52B20 da de er likt på alle M52Del nr 9 http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 2&type=new tusen takk, skal sjekke etterpå
menol Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 Hvorfor kvelte katalysatoren motoren din ?Slik jeg leser det har du fjernet et viktig komponent som gir vitale lesninger til elektronikk og hjerne om hvordan injection system skal fungere. Har du programert om hjernen i bilen til denne forandringen ? de cellene som er filteret skranglet løs å lå på tvers inni der. så da gikk det nesten null luft igjennom. stemmer bra det at det ikke sitter lambda på kat'n. å uansett så hadde det vel bare øket forbruket siden det ikke hadde blitt noen effektiv justering i forhold til luft/bensin.
menol Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Skrevet Juni 30, 2011 bytting av sensor var en bitch, men fikk det til
TheEspenK Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Litt på sidelinja men jeg håper jeg kan spørre i tråden din menol. E39 før 99 har ingen sensor etter kat uansett så i det tilfelle vil ikke dme registere at noe har skjedd i det hele tatt. Etter 99 er en annen sak. Naitsirk mener du det finnes noe som leser etter kat på 99 og senere? Lurer på e39 selv og kikker rundt 2000mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå