kje Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Originalt skal bilen min ha ZF320-kasse hvor 5. gir er 1:1, og diff med 3,23 utv. Vurderer å montere Getrag 260 hvor 5. gir er 1:0,81, og diff 3,23 (org 3,73 med Getrag 260). Hvordan vil dette innvirke på akselerasjon og hastighet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Det kommer jo litt an på hvordan resten av utvekslingene i kassa er, men når du går fra 1:1 til 1:0.81 vi du havne på et lavere (mer behagelig?) turtall i høyeste gir, samt du vil få dårligere akselerasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Det høres forlokkende ut Ingen som vet hvordan getrag 260 er giret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Lurer på om dette er korrekt? 1. gir: 3.83:1 2. gir: 2.20:1 3. gir: 1.40:1 4. gir: 1.00:1 5. gir: 0.81:1 Vet bl.a Opel har 260 i noen av sine biler, men denne har annen utveksling. Har du tallene for ZF kassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Det er korrekt Her er ZF: 1: 4,20 2: 2,49 3: 1,66 4: 1,24 5: 1,00 Tabeller for hastighet og turtall på de forskjellige girene.. (dekk: 225/45-17) Getrag ZF Jeg mener du kommer til å ødelegge bilen totalt med å kjøre den utvekslinga på diffen med 260 kasse (Les 300 km/t i teoretisk toppfart ) Burde opp på 3,91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Men Getrag 260 kassa passer jo ikke på motoren din uansett så hvorfor vurderer du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Hjertlig takk for kjempesvar S.Hafsmo og ///Naitsirk De tabellene forresten: er det med 3,23 i utveksling på differensialen? GeRo: Getrag 260 ble også levert på m50 motor. Sjekk etk. Fikk bekreftelse av BMW på at ZF 310/320 og Getrag 260 er kassene som ble levert på 525i med m50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Tviler litt, for Getragkassa som er levert til 525i M50 heter 250 G, 260 passer til M20 og m30, er den fra M20 så får du den på M50 motoren men vinkelen blir feil, hvor i ETK finner du at 260 kassa har vært brukt på M50 motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... l_gearbox/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå