Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har tenkt å røska ut allt av el nett i bilen min da den kun skal brukes til bane bil.

så da lurer jeg litt på om hva jeg trenger å gjømme til motoren av el nett. skal bruke data sprut så da lurer jeg på hva jeg trenger av det org nettet.

tenkte å montere start knapp så da trenger jeg egentli ikke noe av det orginale da tror jeg.

tenker på m3motor fra e36(6er) eller m5 motor fra e39(v8)

så da lurer jeg på hvilke motor fester og div jeg må ha for å få dette i min e30.

å hva dere anbefaler å kjøre med på bane): jeg må bruke på disse motorene

håper på svar:)

Skrevet

Anbefaler deg å ta deg tid til å lese på noen av prosjektene som er her inne og på andre forum, og se hva løsninger de forskjellig har brukt og hva du vil gjøre. Når jeg skulle bygge min E30 om med S50B32 brukte jeg sikkert 3-4 måneder på å lese på nettet før jeg i det hele tatt handla noe som helst.

Vet ikke hvor erfaren du er med bil, men ut fra det du skriver her så høres det ut som du har mye å lære.

Hva av ledninger du trenger må du finne ut selv etter hvor mye instrumenter du skal ha. Viss du skal ha andre instrumenter, f.eks STACK, så må jo alt det legges opp individuelt med signal fra de giverene instrumentet skal ha.

Selv om du har datasprut må motoren ha et nett om går til dynamo og starter og de små tinga der. Begge desse motorene du nevner her har VANOS, den må du enten ta vekk eller få mappa med sprutet. Mappe VANOS tar mye tid etter hva jeg har lest.

Hva motorfester og løsninger er det sikkert 1000 vis av, noen gjør slik andre gjør slik. Metoden som ligger i gudiden for M50 i E30 her på teknisk er jo grei å følge viss du vil gjøre det rimelig smertefritt.

Skrevet

takk for svar:)

tenkte jo å legge opp allt nytt til dynamo å starter. det er jo ikke noe problem å fikse på nytt. tenkte å bruke Race Technology Dash2 instrumenter i bilen min å da må jeg jo legge opp allt på nytt uansjett.

blir jo bremse lys å bak lys og frontlys jeg må legge opp igjenn på nytt.

samt nytt til blink lys.

så skal jo ikke være noe problem å legge opp til datasprut på nytt. pga allt blir jo koblett opp til den så da må jeg jo ha det meste nytt igjenn uansjett.

angående motor så blir det vell greit rektner jeg med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...