Gå til innhold

Hva må kobles om på ledningsnettet ved ombygging 320i til M3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har et spm ang ledningsnettet på bilen min. Har flyttet over en s50b30 i min 320i e36, med ledningsnett og alt. Motorkontakta fra s50'en passer overens med kontakta som sitter i 320en fra før ved sikringsboksen, men ser ut som det er endel flere mottakere i s50 kontakta enn det det er pinner i 320 kontakta. Har også prøvd å starte uten hell. Ingen av bilene har startsperre. Hvordan ordner man dette enklest mulig ?

Skrevet

Sier seg vell selv vis det er flere pinner i kontakta at den må byttes eller skjøtes med ledningsnettet fra m3en. Selv om kontakta passer er det et helt annet system så jeg ville nok bytta hele nettet;)

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det det greieste, men hvis noen hadde et fasitsvar på hva som måtte endres hadde det jo gått mye fortere. Men har printa ut koblingsskjema for begge motorene nå, så da får man vel bare finne det ut, ledning for ledning..

Skrevet

Du er nødt til å kartlegge ledning for ledning og sette opp ditt eget skjema over hva som står på hva på motorsiden ,og hva som står på hva i bilsiden.

Så kan du begynne å flytte.

Ta aldri koblingskjema for gitt. Det er kun en veileder.

Viktig at du får jordet punktene skikkelig de som skal jordes, og sende pluss til de som skal til + på sjåførsiden.

Skrevet
Du er nødt til å kartlegge ledning for ledning og sette opp ditt eget skjema over hva som står på hva på motorsiden ,og hva som står på hva i bilsiden.

Så kan du begynne å flytte.

Ta aldri koblingskjema for gitt. Det er kun en veileder.

Viktig at du får jordet punktene skikkelig de som skal jordes, og sende pluss til de som skal til + på sjåførsiden.

Det hjalp meg litt mer hvertfall :)

Alt som går internt fra hjernen og ut i motoren er jo greit. Men du tenker på å kartlegge ledninger som går fra den runde kontakta ved sikringsboksen og tilbake til hjernen + ledningene i mottakeren til denne kontakta som er ifra eksisterende 320 ledningsnett ? For det er vel der det skjærer seg i og med at de forskjellige kontaktpinnene ikke stemmer overens ? :)

Skrevet

Jepp. Du må dra av gummihettene på hver av de og systematisk lete opp pin 1,2,3 osv, se hvilken farge den har, skrive det ned. Når alt er skrivd ned, på begge sider, inkl tykkelse på ledningen, blir det meste åpenbart hvor hen skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...