Gå til innhold

hvilken motor skal jeg velge til min e30 bane bil?

Share

Anbefalte innlegg

hei. har tenkt å bygge meg ein bane bil. så da lurer jeg på hva dere anbefaler av motor.

har tenkt litt på m3 motor fra e36/46 6er.

og m5 motor fra e39 8er.

har tenkt røske ut allt av el nett på min e30 og legge på nytt til lys fram og bak. siden jeg skal bruke data sprut og nye instrumenter.

har jeg bruk for noe av det orginale el nettet i bilen min da?

er det noen som har andre forslag til motor så tar jeg det i mot med takk:)

håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Supra motor er jo billig og ganske sikker turbo konverting i motsetning til det mange av oss andre gjer så det er ikkje dumt, finne komplette ombyggings kitt til det på ebay ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske billige motorer i forhold til m3/m5 motorer å sette turboer på ja.

så lurer på om jeg kjøper ett front cut fra japan av ein supra:)

Bmw motorer er ganske dyrt å turbo konvertere på ein sikker måte uansett kva motor man har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo egentlig avgjøre om du trenger en momentsterk og hysterisk turbomotor, eller om du nøyer deg med kraftig og responssterk sugemotor, alt etter hva du skal bruke den til (sporkjøring eller drift).

En fin kombo er S62 fra E39 f.eks. Mye krutt for begge deler, men ikke en fullblods racer.

Skal du turbolade er det bare å finne en S54 fra E46 M3, passer meget godt i E30, og tåler endel effekt på orginal innmat. Nok for en E30!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En S54 er mye mye bedere en 2jz også, ikke minst får du mye mere hk ved ev turbo ladding en 2jz.

Må kjøre 0.6-0.8 mere i trykk på 2jz, i forhold til S54.

Ved å lette en E30 mye og sette i en S54, som sugis. Kjøpe annen borgramvare, så skal du være en dyktig skjåfør, før du trenger noe mere power.

En motor med langt register er det man trenger for at bane kjøring skal bli mest morsomt.

Og en ting til, kjøp deg en ferdig bil, mye billigere og lær deg å kjøre. Så kan man bygge en bil ettervært til sånn man ønsker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...