Ravneng91 Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 hei har en bmw 520i 93 mod med m50 motor med litt problemer, den har dreve å stoppa også begynt å feiltenne når jeg starter den igjen, toppakningen hadde gått når jeg fikk den men den har jeg bytta. den starter å går helt fint når den er kaldt, og kan kjøre med den helt fint ganske lenge, men brått så stopper den, så begynner den å feiltenne når jeg får starta den igjen, har en delebil stående til den å har bytta veldig mange deler i håp om at den skal gå men finner ikke feilen, hadde vært fint om noen hadde litt peiling på det
Ballder Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Jeg ville lest av feilkoder først, men ellers ville jeg vel prøvd og byttet veiv og kamsensor.
Ravneng91 Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Jeg ville lest av feilkoder først, men ellers ville jeg vel prøvd og byttet veiv og kamsensor. har lest feilkoder, er bare 2 ukjente feilkoder, bytta veivsensor, kam sensor, bankeføler, massemåler, lamba, styreenhet og antageligvis en del til
Ravneng91 Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 har målt komprasjon på den også, den var over 16 bar på alle sylinderene, men på tekniske data så st¨år det at den skal være mellom 10-11 bar, så lurer nesten på om det er så høy kompresjon at bensina selvtenner. noen som har vært borti lignende tilfelle?
Bandit Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Hva mener du med "ukjente" feilkoder? Står det "unknown" eller er det koder du ikke forstår? Kan tyde på at det er feil på DME (hjernen)...
killarinc Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Hadde samme problemet på e34en jeg hadde engang. Da hadde rotor løsna
Ballder Skrevet April 28, 2011 Skrevet April 28, 2011 Hadde samme problemet på e34en jeg hadde engang. Da hadde rotor løsna Rotor er noe man IKKE finner på en M50 motor.
Ravneng91 Skrevet April 28, 2011 Forfatter Skrevet April 28, 2011 han jeg kjøpte prøvde å bytte hjernen uten at det hjalp noe, så demonterte han den ene hjernen jeg prøvde å sette den sammen å sette den i men da starta ikke bilen, og denne bilen har 6 coiler for di som lurer
Ravneng91 Skrevet April 28, 2011 Forfatter Skrevet April 28, 2011 Hva mener du med "ukjente" feilkoder? Står det "unknown" eller er det koder du ikke forstår? Kan tyde på at det er feil på DME (hjernen)... ukente feilkoder som i unknown ja, stod unknown faulty 79 og 81
Bandit Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Feilkode 79 pleier å være Kamsensor, mens 81 pleier å være kjølevæsketempsensor. I hvertfall på MS40 ECU... bytt tempsensoren og slett feilkoder.
Ravneng91 Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 er vel bare de temp sensorene på toppen på den trur jeg å dem har jeg bytta, har vært mange som har titta på bilen men er ingen som skjønner noe, men bilen stopper helt plutselig før problemet begynner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå