Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Var ute og kjørte alt var fint, helt til jeg såg ned på temperaturmåleren for motoren den stod mellom normal og max. Fikk køyrt av vegen umiddelbart og slått av motor. Etter litt feilsøking fikk fant jeg ut at der var hull i radiatoren, fylte på med kjøleveske rett i slangen og vatnet kom rett uttat. For med så ser de ut som der mangler en slags propp i radiatoren på undersiden. Skal de være en slags propp her,? på den ene siden heilt i enden av radiatoren. Har vært inne og sett på delekatalogen på gs, her er de forskjellige typer. Da jeg var ute og køyrte fikk jeg ingen feilmedlinger på som "Check collant level" . Skulle jeg ha fått de i denne situasjonen.? Bilen er en e39 528i 99modell.

mvh

Oakland

Skrevet

Tappinga til radiator sitter jo nederst til høyre på innsiden sett forfra,som regel en blå plastskrue(propp),mulig det er denne som har skrudd seg ut.

Skrevet
fylte på med kjøleveske rett i slangen og vatnet kom rett uttat

Dett er noe som er helt normalt hvis en fyller kaldt vann i varm radiator.

Er det tappeplugg som mangler så ser du jo om det renner av når du fyller.

Har du fylt på med vann og starter motoren og har trykk i slangene dine med kald motor har du et problem med toppen/pakning og som gjør at vannet forsvinner som igjen fører til at motoren blir for varm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...