Gå til innhold

EU Kontroll 2'er på varsellampe for slitasje på bremser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var på EU-Kontroll med men E39 og da kommer det jo alltid masse spennende tilbake igjen.

En av feilene var at jeg fikk 2'er på varsellampe for slitasje på bremser i og med at den lyser rødt på nettopp min bil. Har også en passat, og der er det samme lyset gult.

Regner med at grunnen til at det er rødt er fordi at den kombinerer slitasjevarsling og bremsevæskenvå. Men bremsevæskenivået er det ikke noe problemer med, og heller ikke bremsebelegget.

Er det riktig at de som har en sånn type bil skal få 2'er feil på en ting, og ikke de som har en annen type bil? Er det ikke mulig å bruke litt skjønn i vårt lille firkantede system?

Jeg sjekket dermed EU-kontroll forskiftene, og der står det 1'er feil ved for lite bremsebelegg.

Men det morsomme er at det står 2'er feil hvis lampen for bremsevæske lyser konstant, og 1'er feil hvis den ikke lyser i det heletatt! ?! I alle dager, vil det si at hvis jeg tar ut hele pære så blir den godkjent uten varsling av verken bremsevæske eller slitasje?! men hvis den står i så blir den ikke godkjent?

Merklig system!

Skrevet

Hva er problemet? 1 eller 2'er feil, du må uansett bytte bremsene innen kort tid om du ikke har tenkt å prøve stål mot stål...

Edit: Beklager, var litt kjapp der :oops: Så at belegget var i orden også. Helt sikkert problem med ledningen..sto ingen komentar på lappen ??

Skrevet

Hadde samme problem på min. :evil:

Mekka å jokka en hel uke før jeg fant ut at løsningen var å ta ut pæra.

Skjønner ennå ikke hvorfor den lyste :mrgreen:

Skrevet

Hvorfor ikke bytte slitasjevarsleren? Eller: Det er gratis å kortslutte de to ledningene til slitasjevarsleren. Største jobben er å ta av hjulet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...